heeft hij echt bindingsangst en wat moet ik er mee?

Hey!

Een jaar geleden werd ik heel close met een jongen. We zagen elkaar niet veel maar er was echt een klik, hij had toen nog een relatie die 4 jaar geduurd heeft.
Toen de relatie gedaan was was hij enorm gekwetst, maar een paar maand later werd duidelijk dat wij ook wel gevoelens voor elkaar hebben.
Hij zei dat hij heel serieus was en mij echt graag zag maar het rustig aan wou doen en niet meteen tegen iedereen vertellen enzo.
Het probleem is dus dat ik niet zo goed weet wat ik er van moet denken… als we bij elkaar zijn is het echt helemaal perfect, maar zo vaak zie ik hem niet en ik hoor hem heel erg weinig. Hij heeft me net 2 weken volledig genegeerd, ik heb proberen bellen en alles maar ik hoorde niets van hem.
Gisteren stuurde hij opeens een berichtje of hij langs mocht komen. Hij zei dat het hem heel erg spijt en dat hij mij nog steeds enorm leuk vindt maar dat hij bindingsangst heeft en dat hij dan de rotzak uithangt, om mensen af te schrikken en om zichzelf niet kwetsbaar op te stellen.
Hij zei ook dat hij nu geen relatie kan hebben maar mij 1 keer in de week wil zien en dan later misschien een relatie, maar eerst kijken of we echt wel samen passen.

Ik weet alleen niet of ik dit nu moet geloven of dat dit een excuus is om mij aan het lijntje te houden en als fuckbuddy te kunnen gebruiken. Hij heeft namelijk wel een reputatie dat hij heel goed meisjes vanalles kan laten geloven…

Ik heb het hier met hem over gehad en daarop zei hij dat hij inderdaad wel dingen fout gedaan had vroeger maar dat hij nu vindt dat het tijd is om volwassen te worden, maar dat hij het ook gewoon heel moeilijk met zichzelf heeft nu. Hij zegt dat het bij mij anders is, zoals bij het meisje van zijn vorige relatie.

Zou ik hem moeten geloven of houdt hij me aan het lijntje? En hoe moet ik er mee omgaan, als hij echt bindingsangst heeft?

Dit is namelijk niet de eerste keer, hij laat echt vaker dagen niets van hem horen en dan maakt hij allemaal beloftes die hij dan weer niet nakomt, altijd opnieuw, maar als we bij elkaar zijn is hij zo lief en ik zie hem wel heel graag…

Alvast dankjewel om te lezen!

Hij wil geen relatie met je door zijn omstandigheden, dus ik denk dat je hem gewoon los moet laten en met andere jongens moet gaan daten

Als ik het zo lees denk ik wel dat hij je aan het lijntje houdt :frowning_face: Hij laat twee weken niks van zich horen en wilt dan langs komen opeens (ik weet niet of hij seks wilde? want dat zegt dat eigenlijk ook wel genoeg vind ik…).

Ik heb zelf ook met zo’n jongen te maken gehad, dus misschien zie ik het daarom erg zwart/wit. Dagen liet hij niks van zich horen en als hij iets van me wilde was hij de allerliefste. Bij mij duurde het bijna een jaar voor ik het lijntje los kon knippen. Ik raad je aan hetzelfde te doen als je veel voor hem voelt, uiteindelijk wordt je alleen maar gekwetst. Of als je het prima vindt zoals het nu is en je niet een relatie (iig niet op kortetermijn en miss wel nooit) zal hebben, dan zou ik bij hem blijven.

PS: Niet om je nu extra lullig te laten voelen. Maar die jongen zei tegen mij ook steeds dat ik "anders was dan andere meisjes’’ en ik was ook veel "specialer’’. Dat soort jongens weten vaak precies hoe ze een meisje bij zich moeten houden :frowning_face:

Zoiets kan echt wel na een relatie van 4 jaar. Die jongen voelt zich misschien verloren en gewoon nog niet klaar voor een relatie, al vindt hij je wel echt leuk. Als hij het waard is, zou ik hem de tijd en ruimte geven die hij nodig heeft. Een grote tip die ik je wel kan meegeven: heb geen seks. Als hij dan toch wilt zien “of jullie bij elkaar passen”, dan is seks niet aan de orde.

Dit.

Bedankt!
Ik zal het inderdaad wat tijd geven en me met wat andere dingen bezighouden. Als hij er klaar voor is weet hij me wel te vinden, en anders zal ik het wel los moeten laten.
Het is wel wat moeilijk als hij steeds wel zo lief is en vanalles zegt inderdaad, maar geen seks is ook wel een goede tip. Zal ik mij aan proberen houden! (hoe leuk dat dan ook is haha)

Liefs

Eens met Bettiepage. Je pakt het goed aan hoor, vind ik. Veel succes! Ik hoop dat jullie nog bij elkaar zullen komen en dat het een leuke relatie wordt.