Heeft hij bindingsangst?

Hoi allemaal,

Ik zit met een situatie waar ik gek van word en waarvan ik niet zo goed weet wat ik ermee aan moet.

Ongeveer 8 maanden geleden begon ik te daten met een jongen, alles was leuk totdat het hem te serieus werd. Hij wilde geen relatie en vond dat ik te dichtbij kwam. Hier na hebben wij gezamenlijk besloten om alleen fwb te blijven, en dit verliep ook gewoon goed al die maanden. We hadden eigenlijk alleen in de weekenden contact om af te spreken.

Ongeveer 2 weken geleden was hij op vakantie en begon hij ineens elke dag te appen met de vraag hoe mijn dag was en hoe het met mij ging. Hij toonde oprecht interesse in mij en we hadden goede gesprekken, afgelopen vrijdag vertelde hij dat hij verliefd op mij was en ik zei dat het wederzijds was en ik benieuwd ben hoe het tussen ons gaat verlopen wanneer hij terug is van vakantie. Afgelopen zaterdag heeft hij nog tickets voor ons samen gehaald om naar Defqon te gaan. Diezelfde avond kwam hij terug van vakantie en ik vroeg of hij nog af wilde spreken. Ineens kreeg ik te horen dat hij niet verliefd is en niks met mij wilt, ik zei dat ik niet gelijk een relatie verwacht of iets, maar dit deed hem niks. Ik werd gek en heb lang zitten huilen bij mijn beste vriend thuis, om 1.30 's nachts heeft hij mij opgehaald met de auto om te praten maar dit draaide weer alleen op seks uit.

Zondag heb ik hem geappt met dat ik hem niet snapte, ik snapte niet waarom hij zei dat hij verliefd was en dit een dag later ineens niet meer is. Tegenwoordig is het zo dat veel jongens alleen zo doen als ze seks willen, maar dit hadden wij al dus ik zag hier geen reden in en hij zelf ook niet. Ik zei dat ik het gevoel kreeg dat hij bang is voor relaties en daarom maar snel afstand neemt, hij zei dat dit ook zo was en hij het niet zo goed weet. De ene keer zegt hij dat hij om me geeft, en daarna zegt hij dat hij alleen met mij omgaat voor de seks. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik geen fwb meer kan zijn omdat ik me als een object voel door hem, dit snapte hij. Ik heb gister nog geprobeerd een app gesprek aan te knopen maar hij reageerde amper, hij zei dat hij niks te zeggen had. Ik reageerde boos met dat ik ook niks meer te zeggen heb tegen deze versie van hem, waarop hij reageerde met: “heb je nog wat gedaan vandaag?”. Ik heb hem genegeerd. Later vroeg hij weer wat ik aan het doen was, het lijkt er dus op alsof hij nog steeds contact wilt onderhouden.

Het is lastig om een gesprek met hem aan te knopen omdat hij bijna overal op reageert met dat hij het niet weet, en ik weet gewoon niet meer wat ik van hem moet denken. Morgen gaan we paintballen met de vriendengroep en ik heb ook geen idee wat voor houding ik moet hebben naar hem toe.

Heeft iemand enig idee of dit bindingsangst kan zijn en of hij mij wel leuk vind? Wat kan ik het beste doen ik deze situatie? Ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen om hem niet meer te appen.

Alvast bedankt

Als ik dit zo lees zou ik hem laten. Hij gebruikt je als een pingpong balletje. De ene keer de linkerkant op, de andere keer de rechterkant. Om even een vergelijking te maken. Als je dat wil, dan mag je van mij gerust zo door gaan. Als je dat niet wil, zou ik - hoe moeilijk ook - contact verbreken. Ik vind het sowieso al een goede stap dat je de FWB relatie stop gezet hebt!

Ik zou hem proberen te laten gaan. En mocht hij over een tijdje nog steeds contact met je willen en jij met hem, dan kun je altijd gaan daten, maar de afspraak maken dat jullie geen seks hebben ofzo.

Heey,

Ik ben het met de rest eens. Je moet hem laten gaan.
Iemand die jou zo behandeld, zich zo gedraagd naar jou toe, moet je niet in je leven hebben.
Zoek iemand die graag bij jou wilt zijn, en niet alleen zijn lieve kant laat zien als hij zin heeft in seks. Ga er lekker op uit en ga op zoek naar iemand anders, mits je daar klaar voor bent.
Misschien is het ook verstandig om, als hij jou nog een keer bericht, hem een bericht te sturen waarin je duidelijk maakt dat je niet gebruikt wilt worden en dat je deze fwb relatie wilt verlaten/verbreken.
Zo ben je ook duidelijk naar hem toe, dat je er echt klaar mee bent. Zo zou ik het in ieder geval doen.
Het kan ook zijn dat jij het nog steeds leuk vind om een fwb te hebben. Maar zorg er dan voor dat je iemand anders vind. Iemand die jou met respect behandeld. Maar let op! Het heet niet voor niets fwb. Mensen die in een fwb hebben, doen dat bewust omdat ze tóch iets intiems willen hebben, maar géén relatie willen.
Wees lief voor jezelf, en verlos jezelf van onnodige stress en verdriet.

Succes,

xXx Ade

Bedankt voor de reacties! Ik heb er zelf gewoon heel erg moeite mee om te begrijpen hoe hij 's middags nog kaartjes koopt voor een festival samen, en 's avonds ineens niet meer verliefd zegt te zijn. Maar ik denk dat ik hem ook nooit ga snappen haha. Ik ga maar gewoon mijn best doen om hem te laten gaan, al gaan we elkaar sowieso nog zien omdat we dezelfde vriendengroep hebben.