Heeeeeeeele droge huid, wat nu?!

Ik heb echt een enorm droge huid -het schilfert zelfs soms- en ik heb zoveel verschillende cremes geprobeerd… Van uierzalf tot tropische melange tot nivea… En met de zomer in aankomst weet ik niet meer wat ik moet doen…

Iemand tips?!

Hoevaak smeer je je gezicht in?
Anders moet je bijv. elke avond voordat je gaat slapen een dikke laag op je gezicht smeren

Warm douchen (het warme water) is trouwens ook slecht voor je huid.

langs de huisarts gaan, het kan zijn dat je een ziekte als eczeem of psoriasis hebt een daar heeft de huisarts wel zalfjes voor. dus succes!

Je huid scrubben kan ook helpen!

Een hele vette nachtcreme?

Ik heb deze crème en hij werkt echt ongelofelijk goed. Beter dan iedere andere crème die ik ooit heb geprobeerd.

http://www.drogisterij.ne…-sheabutter-pot/P/3122091

ik doe gewoon zwitsal creme op,
dat is echt heerlijk

Heb je al bodybutter geprobeerd?

Probeer de producten van Dove, werken heel goed.

aqualia van vichy werkt bij mijn droge huid super goed

heb ik ook last van ga dit volgen

ik zou geen merken gebruiken als dove nivea en huismerken enzo. daar zitten ingrediënten die niet zo goed voor je huid zijn. het beste kun je iets gebruiken zonder minerale oliën, parabenen en parfum. heb zelf een hele goede van zarqa, is 12 euro geloof ik. Het is te koop bij de tuinen en het is een dag en nachtcreme tegelijkertijd. http://www.zarqa.nl/27?itemID=269&navId=10 hier de link. :grin:

oh trouwens gaat het wel over je gezicht:P
want als het over de rest van je lichaam gaat zou ik scrubben als ik jou was en daarna insmeren met een goede boddybutter :grin: dat laatste elke dag na het douchen.

Ik heb ook een hele droge huid en ik smeer altijd in met dove droge huid (2x per dag). Het werkt erg goed, in ieder geval altijd insmeren na het douchen!

ooh ik heb dat al mn hele leven, echt zó rot. Mn vader heeft 't ook en mn broertje ook. echt niets helpt, zelfs niet 't duurste van 't duurtste. Dus vijf minuten nadat ik me heb ingesmeerd is mn huid weer helemaal wit.

Een vriendin van mij heeft last van eczeem en sinds zij producten neemt zonder paraffine, is haar huid veel minder droog.
Als je naar de huisarts gaat, kun je ook een extra vette creme krijgen tegen schilferen.

Er is iets met paraffine dat verslavend werkt. Even opzoeken. Tadaaa:

PARAFFINEVERSLAVING
In een medisch rapport van allergoloog Dr. T.G. Randolph wordt gewaarschuwd voor het gebruik van minerale oliën en vetten. Zij lossen de natuurlijke huidvetten op, blokkeren de vochthuishouding en de zuurstofopname van de huid. Doordat de huid door de tijd heen gewend (verslaafd) is geraakt aan deze stoffen is zij nauwelijks meer instaat zelf nieuwe huidvetten aan te maken.

Wanneer de circulatie van de huid op lange termijn wordt verhinderd, vertoont de huid uiteindelijk uitdrogingsverschijnselen en ten gevolge daarvan mogelijk allergie. Bovendien kan minerale olie ook wel degelijk acné veroorzaken.

Zodra men deze ingrediënten niet meer toepast gaat de huid trekkerig en droog aanvoelen en is men geneigd toch maar weer naar deze vette huidbelastende stoffen te grijpen. Denk hierbij als voorbeeld aan degenen, die voor hun lippen altijd een lipstick of lipbalsem op zak hebben.

Ik heb ook last van een droge huid, echt zo vervelend.
Wat voor mij helpt is douchen met een zeepvrije douchgel (zwitsal) en insmeren met bio oil (is duur maar je doet er heel lang mee) en voor me gezicht gebruik ik aloe smoothing day cream, van the body shop. Dit werkt voor mij, hoopelijk heb je er iets aan.

Ik gebruik trouwens olaz in mijn gezicht en zwitsal op mijn handen. Op mijn benen vaak rituals en soms iets van the body shop.

ik heb toleriane ultra van la roch possay, ik heb ook een hele droge huid en die werkt voor mij heel goed als ik elke avond 4 pompjes en elke ochtend 1 of 2 pompjes opdoe.

Ik gebruik ook bio oil voor m’n droge huid.