Hebben jullie meer dan één naam?

Toevallig dat ik het hier laatst op school met een paar mensen over had.
Sommige mensen hebben meer één naam. Als je gedoopt bent en je hebt doopnamen is dat vrij logisch, maar waarom zou je je kind ‘zomaar’ twee of drie namen geven als je ze toch nooit gebruikt.
Mijn moeder heeft dat ook gedaan. Ik heet officieel Annelieke Christianne maar die tweede naam gebruik ik echt nooit. Niet dat ik er moeite mee heb ofzo, maar wat het nut ervan is; geen idee. Toen ik mijn moeder vroeg waarom ik twee namen heb gaf ze als reden dat ze beide namen mooi vond en dat ik mijn tweede naam altijd nog als roepnaam zou kunnen gebruiken, mocht ik mijn eerste naam niet mooi vinden.

Dus nu ben ik eigenlijk wel benieuwd? Hebben jullie meerdere voornamen? En waarom?

Ja, ik vind beide namsn vreselijk. Ik weet niet waarom mijn ouders dat deden, ik ben niet gedoopt of iets. Ik ga mijn namen niet hier neer zetten ivm privacy

Nee, ik heb maar 1 naam. Ik vind het wel prima, veel mensen schamen zich voor hun 2e naam en daar zit ik dus niet mee :slightly_smiling_face:

Ik heb 2 namen, vernoemd naar mijn moeders oudtante en vernoemd naar mijn vaders oma. De eerste week van mijn leven was mijn 1e naam mijn roepnaam, later is dat omgedraaid (dus nadat het officieel aangegeven is).
Dus bij ‘officiële’ instanties wordt ik anders genoemd dan hoe mijn familie, vrienden, etc dat doen.
Ik vind allebei mijn namen leuk, heb er nooit iets tegen gehad ofzo.

Ik ben wel gedoopt, maar ik heb maar 1 naam en ben daar best wel blij mee eigenlijk.

Ik heb ook twee namen, maar ik ben wel gedoopt. Ik vind beide namen wel mooi en het hoort ook gewoon bij mij, ondanks mijn tweede naam alleen gebruikt wordt bij officiële documenten. En mijn tweede naam komt van mijn moeders tweede naam en mijn overgrootmoeder. En die van mijn zus bijvoorbeeld weer van mijn oma en ga zo maar door. Dus het zijn ook niet ‘zomaar’ namen.

en ik vind dat best jammer

Ik ben totaal niet gelovig dus ik zou niet bijvoorbeeld Maria als tweede naam willen.

Ik ben dus niet gedoopt en ook niet vernoemd. Mijn moeder vond het blijkbaar leuk om twee namen te geven. Ik vind het wel oke hoor. Mijn eerste naam vind ik mooier dus ik verander niks. Zou het ook heel raar vinden als ik opeens anders genoemd zou worden.

Ik heb drie namen gekregen toen ik werd gedoopt. :’) Ik vind de eerste oké, de tweede geweldig en de derde afgrijselijk.

ik heb 2 voor naam en een achternaam maar ik ben niet gedoopt :flushed:

Ik heb 2 namen. Maar die 2de wordt eigenlijk nooit gebruikt, dusja…

Ik heb ook twee namen, zonder gedoopt te zijn en ik vind m’n tweede naam mooier dan m’n eerste naam (die als roepnaam wordt gebruikt) :’)

Ik heet Noa Yasmine -achternaam-

mijn 2e naam is dus Yasmine en ik vind het echt prachtig :)maakt je volledige naam toch wat specialer

Voldemort, YouKnowWho, He who must not be named, The Dark Lord :’)

Maar ik ben niet gedoopt en heb dus maar 1 naam. Dat vind ik ook wel prima, ik vind al die extra namen weinig toevoeging hebben.

Ik heb maar 1 naam. Maak me overigens ook niet druk over mensen die hun kind 2 namen geven als ze niet gedoopt zijn. Mogen ze namelijk helemaal zelf weten. Ieder zijn eigen keuze

Ben gedoopt, maar moet het maar met één naam doen haha

Ik heb er drie
Mijn eigen en ben naar beide oma’s vernoemd

Ik heb gedoopt en nu heb ik er 4.