Hebben jullie een advies voor mijn vervolgopleiding?

Ik wil in Breda op de NHTV toeristisch management gaan studeren, maar dit is erg ver weg voor mij en ik zie het nog niet echt zitten om op kamers te gaan eigenlijk. Bovendien is het een loting en hoor ik dus pas half juli(?) of ik word aangenomen en moet ik daarna nog een kamer gaan zoeken.

Ik wil dus liever iets dichterbij (ik woon in het gooi). Ik vind het leuk om met het buitenland en talen bezig te zijn. Hebben jullie een idee wat voor studie bij mijn interesses zou passen? Bijv. in Amsterdam of Utrecht, misschien nog iets verder. Op HBO niveau

iemand?

Zou je dat niet beter aan je decaan kunnen vragen? :slightly_smiling_face:
Ik weet niks voor je, sorry.

Ik wil misschien naar TIO in Rottedam en dan de HEM opleiding gaan doen volgens mij vergelijkbare opleiding
je moet maar ff op die site kijken
maar die heb je volgens mij ook in Amsterdam en Utrecht
maar ik heb nog niet ervaringen met die school

Decaan op school?
www.studiekeuze123.nl?

Googlen naar websites van instellingen bij je in de buurt, dat je vanaf daar kunt kijken wat ze aan te bieden hebben?

Vind het overigens wel zonde, dat je je ‘droomstudie’ niet gaat doen omdat je nog niet op kamers wil. Want wie weet zou je het na een half jaar wel willen, had je net zo goed meteen op kamers kunnen gaan.

Kan je dan een hele goede beroepskeuze test aanraden: www.icares.nl het is compleet gratis, maar je moet je wel even aanmelden. Je kunt verschillende niveau aanklikken en alle scholen staan erbij.

Journalistiek misschien?
Zit in Utrecht en daar kan je qua taal alle kanten mee op.
Al moet schrijven je wel liggen natuurlijk.

Ikzelf doe de pabo.

Er zijn meer van dat soort opleidingen dan alleen in Breda, denk ik.

Ik denk dat international communication studie wel iets voor jou is. Kijk is op de hu.nl daar heb je ook keuze testen. Dat zit in Utrecht.

dit heb ik geprobeerd en er kwamen allemaal dingen uit als theologie enzo
serieus, alsof ik dat wil studeren op de universiteit je verdient er helemaal niks mee. en t interesseert me geeneens.

die test faalt

Het is niet alleen omdat ik niet op kamers wil er zijn nog meer redenen. Ik heb nu een soortgelijke opleiding gevonden op het saxion in deventer. Ik ga even die tests proberen!

HTRO?

Ik heb gezien dat facility management in Amersfoort ook wel overeenkomt met mijn interesses :slightly_smiling_face:

Ja HTRO op saxion