Hebben jullie dit ook?

oke dames,

hebben jullie ook last van dat je je soms in de spiegel kijkt en je gewoon niets goed vind bij je figuur? ik ben best veel afgevallen en heb het zogenaamde ‘zandloper-figuur’. Iedereen in mijn omgeving valt het ook op dat ik ben afgevallen enzo (ja het waren een hoop kilo’s) maar het vreemde is… ik zie het niet als ik in de spiegel kijk. Tenminste niet altijd. Herkennen jullie dit en hebben jullie tips? Voor mij is het kleding shoppen ook nog steeds een ‘drama’ ik heb steeds de neiging om te grote kleding te passen om er vervolgens achter te komen dat die maat dus te groot is. Maar heb ook grote borsten en het is zo lastig!!

herkennen jullie dit en hebben jullie tips??
bedankt:)

Dat heb ik bijna altijd, maar ik ben ook echt te zwaar en ik probeer af te vallen maar het lukt niet echt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee… herken dit niet.
Upje

Ik heb juist precies andersom

Ja had ik ook. Was 14 kg afgevallen! Bij het shoppen moet je er een gewoonte van maken een maatje kleiner te nemen, lijkt mij logisch/niet moeilijk. Aan je nieuwe figuur zal je moeten wennen, das meer een klik die je in je hoofd moet maken.

Je moet gewoon nog even aan je nieuwe figuur wennen joh, komt wel goed (:

dat komt omdat jij het ziet in kleine beetjes, als je elke dag voor de spiegel gaat staan zie je geen verschil.
Mensen die je niet elke dag zien en naar een aantal weken je weer zien, zien duidelijk verandering dan.
Maak anders eens een foto van jezelf, en een aantal weken later als je bent afgevallen nog een en zoek de verschillen.

ik heb dat ook hoor, maar dan heb ik echt zoiets van niks staat my vandaag?!
ik ben 13 & ik weeg 48, ik schaam me er echt heel erg voor ookal is het helemaal geen overgewicht, ik voel me er gewoon heel vervelend over, ookal weet ik dat ik echt niet dik ben ofzo, ik heb gewoon dikke bovenbenen vind ik, dat vinden anderen niet … , maar het komt vast wel goed !

ik ben 16 en 80 kilo. ik weet het, ik ben te zwaar. ik ben 1.70. maar het lukt écht niet om af te vallen! ::frowning_face:

Ik koop mijn kleding altijd te groot
Omdat ik anders naar de kinderafdeling moet. En grote kleren zijn fijn.
En spiegels maken dikker. Oké dat is niet waar.
Aan deze reactie heb je veel.

alvast bedankt voor de reacties!
het is iig fijn om te weten dat ik niet de enige ben:)

Ik herken mezelf hier wel in. Ik denk dat het je zelf niet zo opvalt omdat je jezelf elke dag en elk moment van de dag ziet, snap je? En afvallen gaat, neem ik aan, niet met de kilo per dag, maar geleidelijk, en je went steeds aan je zelfbeeld.
Ik ben inmiddels 5 kilo kwijt en iedereen zegt dat ik er goed uitzie, maar als ik naar mezelf kijk zie ik nog geen ‘‘drastische’’ veranderingen. Mijn moeder had me wel aangeraden om een foto van mezelf in gewone kleren te maken, en 1 in ondergoed, voordat ik begon met afvallen, en hetzelfde doen als je je streefgewicht bereikt hebt. Dan zou je toch wel echt verschil moeten zien!