Heb/ontwikkel ik een eetstoornis?

ik voel me vaak echt heel schuldig als ik iets heb gegeten, maakt niet uit wat of hoeveel ik eet. Een tijdje heb ik ook zo min mogelijk proberen te eten, lax gebruikt, en dat soort dingen. Nu ging het wel weer goed, maar ik ben bang dat ik nu weer een terugval krijg. Ik eet nu de gewone maaltijden, maar soms voel ik me dan zo schuldig dat ik het uitkots. En nu begin ik weer te denken van ´ik ben dik´enzo :S:S:S

please help me wat moet ik doen?? :open_mouth:

tegen je ouders vertellen!

dat is t juist dat durf ik niet… :S ik weet het ik ben heel raar :blush:

toch doen! want dit is een beginnde vorm van boulimia… nu hulp zoeken voor het gte laat is…

Precies!

idd

Wat hier boven word gezegt^^
En sterkte.

Toch aan je ouders vertellen, of iemand anders die je vertrouwd!
Ik denk dat ze het juist fijn vinden dat je het niet zelf probeert op te lossen.
Ik denk dat dit een begin is van een eetstoornis (niet dat ik het zelf heb gehad…).
Want als het te laat is kunnen er ergere dingen gebeuren!

Als je het niet tegen je ouders durft te vertellen kan je ook de kindertelefoon bellen.
Op school is er ook altijd een contactpersoon, kan je aan je mentor vragen of ze je kan vertellen wie dat is. Zo iemand heeft geheimhoudingsplicht.
Je kan ook naar de huisarts gaan, die mag net als zo’n contact persoon niks vertellen, dus dan hoeven je ouders het niet (gelijk) te weten.

Maar vertel het in ieder geval aan iemand (het liefst een volwassenen!)
Hulp is nooit weg!

en anders naar een dokter ofso??
of tegen een goede vriendin vertellen

Ik heb precies hetzelfde met dat schuldgevoel, maar wat voor mij echt helpt is een eetschema in elkaar zetten. Vaste tijden waarop ik eet, wat ik eet en hoeveel. Dat maakt het schuldgevoel zoveel minder! Probeer het een week, hopelijk helpt het.

• Wel een gezond schema hé. :wink:

Ik weet niet hoeveel je weegt en hoe lang je bent maar als je écht wil afvallen doe dat dan alsjeblieft op een gezonde manier! Vertel het aan iemand die je vertrouwd of houd er gewoon mee op. Waarschijnlijk ben je helemaal niet dik!

ik ben bang dat ik met dat eetschema juist weermdingen ga wegstrepen omdat ik het ´´teveel´´ vindt . Maar ik kan het altijd proberen…

Ik ben 13 jaar, 1.72 meter lang en weeg 42 kilo. Ik weet dat dit en normaal gewicht is daarom is het raar van mezelf dat ik me te dik vind maar ik kom er niet vanaf (die gedachte)

Doe ik ook,
werkt goed =]

Nou, dat dacht ik dus ook, maar hoe langer je eraan doet, hoe beter het zal gaan
Voorbeeld:

Maandag

• 08:00 1 kom Kellog’s special K + fruit naar keuze
  • 12:00 2 tosti’s / 2 boterhammen met beleg naar keuze
  • 03:30 bakje aardbeien, fruit naar keuze
  • 06:00 avondeten, hele maaltijd

Dat is helemaal niet veel en hartstikke gezond ook. Wat ik daarnaast ook iedere ochtend doe is 1 glas citroensap met water drinken, helpt om je spijsvertering te versnellen, dat geeft me altijd een rustgevend gevoel als ik wat eet overdag. Als tussendoortjes zijn watermeloen, komkommer, aardbei etc heel geschikt omdat ze vrijwel geen calorieën bevatten dus je kan zoveel op als je wil.
Maar ik weet niet zeker of dat wel goed is…

Nja, ik zou het proberen als ik jou was, maar als je het niet volhoud, ga asjeblieft naar iemand toe voor hulp. Anders zal je er over 5 jaar nog steeds mee zitten, en dat wil je echt niet.
Succes!

Meid, ik ben ook 1.72 en weeg 77 kilo en ik heb een heel klein beetje overgewicht. Als ik 5 kilo ofzo af zou vallen zou het al normaal zijn, & jouw gewicht is echt ondergewicht hoor! Je moet écht stoppen met dat ongezonde lijnen sowieso met lijnen moet je stoppen! Je moet het echt aan iemand vertellen hoor, dit gaat niet goed. Mijn vriendinnen wegen iets van 55 kilo en die zijn ook rond de 1.72 en daar kan ik de ribben al tellen. Zij vinden zichzelf ook al te dun, en jij weegt nog eens 13 kilo lichter! Echt stoppen meisje, voor je het weet is het te laat…

om eerlijk te zijn vind ik dit wel erg licht ö

Dat is wel extreem licht dus je heb als boulima als ik jou was dan zou ik nu en snel hulp zoeken en anders ben je dood… Keiharde feiten!

jij hoort rond de 60 te wegen

nouja lichamelijk zul je het neit zo snel zien bij mij, ik oog niet echt ´mager´zeg maar. Alleen als ik op t strand lig mot ik uitkijken omdat het dan ingevallen lijkt bij me buik. En rond de 42 kilo voor een 13 jarige is toch niet onderwegicht of ben ik nou gek? Ik ga wel ff kijken op internet