Hoi allemaal,
Ik zat hier lekker altijd te kijken naar de ebay koopjes e.d., totdat ik ook serieuzere topics las. Toen was ik nog geen tic-gerelateerd topic tegengekomen. Ik wilde deze graag starten omdat ik zelf erg tic gevoelig ben en ik goed weet hoe het is om daar in de middelbare school periode mee gepest te zijn. Misschien helpt het als je ervaringen deelt?
Nu heb ik bijvoorbeeld sinds een week weer de nood om mijn schouder/sleutelbeen soort van te kraken. Locatie is moeilijk uit te leggen, bij mij een veelvoorkomende plek. En sinds een week ook een nieuwe tic: Ongecontroleerd bewegen van m’n vingers van mijn rechterhand. vooral mijn wijsvinger die wil constant uitrekken en bewegen, heel vaag, ha ha. En de nood om mijn duimen te kraken. En dan wel op een bijzondere wijze: langs mijn kaaklijn en dan duwen.
Het klinkt voor non-tic gevoelige mensen waarschijnlijk raar in de oren. Ik ben er echter mee opgegroeid en het zijn bij mij fasen. Vaak stressgevoelige perioden komt het vaak voor. Ik heb het geaccepteerd en vind het vooral voor mijzelf vervelend/vermoeiend, maar misschien kan ik een ander weer helpen met ervaringen te delen!
Wees niet bang dat mensen je hier oordelen, mensen die zelf tics hebben gehad (en ook mensen zonder tics) kunnen het zich wel misschien goed voorstellen!