Heb jij een PSP Slim & Lite 3000?

Ik ben van plan om de PSP Slim & Lite 3000 te kopen, zijn er hier meiden die 'm hebben?
Zo ja, een ‘vragenlijstje’:

Is hij aan te raden?
Doet internet het goed?
Hoeveel spellen kunnen er ong. op een 2GB kaartje?
Kun je ook gratis spellen downloaden, zonder hem om te hoeven bouwen? (mag illegaal, stuur anders een note met site? ;o)
Heb je spellen die echt aan te raden zijn?

Alvast bedankt!

Ik heb een Slim & Lite uit de 2000 reeks, maar goed, het is hetzelfde apparaat:

Aan te raden: Ligt eraan wat je ervan wilt. Persoonlijk speel ik er vrij weinig mee, eigenlijk alleen als er een spel uitkomt wat me interesseert.

Internet: Het doet het. Snelheid etc ligt natuurlijk aan je eigen verbinding, en ik krijg sommige verbindingen niet werkend. Verder vind ik het internetten zelf nou ook niet het fijnste ooit. Liever een laptopje als het je daarom gaat.

2GB kaartje: Zijn voor de opslag van spellen, niet voor de spellen zelf. Het aantal saves dat erop kan is, om eerlijk te zijn, vrij klein. Sommige spellen geven ook de optie om een soort “installatie” van 200 - 800MB te doen zodat de laadtijden minder worden.

Gratis spellen zonder ombouwen: Met de 3000 serie niet.

Aanraders: Dissidia Final Fantasy (alleen voor de fans), LocoRoco spellen, Patapon als je ritmegevoel hebt. Persona 3 PSP, gewone Persona PSP, Tales of… zijn er ook een paar. Kingdom Hearts: Birth By Sleep is ook wel aardig.

Dankje!
Ik snap alleen de vetgedrukte zin niet helemaal?
Ben niet zo technisch enzo - eigenlijk helemaal niet. haha.

Ze bedoelt dat het geheugenkaartje er is om je gespeelde spel op te slaan

Ik vind internetten op de psp niet fijn… intypen is heel irritant.
En spellen die ik leuk vind is toch wel GTA

Ik heb een 3000 dus zal hem voor je invullen

Is hij aan te raden?
Ja hangt er net vanaf wat je ermee wil doen en of je de spellen leuk vind die er zijn.

Doet internet het goed?
nee ik krijg mijn internet niet aan de praat met de thuisverbinding, die kan ie niet ondersteunen ofzo??? Hij kan hem steeds niet vinden ook niet als ik hem handmatig invoer en met alle laptops en mobiels heb ik daar geen last mee…
Verder is het invoeren van letters ook niet ideaal, mobiel is zelfs nog beter.

Hoeveel spellen kunnen er ong. op een 2GB kaartje?
Ja wel veel, maar ik heb een 8 gig voor de films enz, dat is wel ideaal. Je kan films en muziek erop zetten en ook foto’s.

Kun je ook gratis spellen downloaden, zonder hem om te hoeven bouwen? (mag illegaal, stuur anders een note met site? ;o)
Heb je spellen die echt aan te raden zijn?
Nee dat gaat niet.
En ja roco loco is heel erg leuk, lijkt lullig maar this soms echt niet zo makkelijk.
Verder doe ik er niet heel veel op.
Laatst veel films erop gekeken vanwegen de lange reis en dat is wel cool. Mooi beeld kwaliteit je kan het helemaal groot maken en kheb zown standaard erbij dat je hem kan neerzetten op een plankje ofzo.

Verder heb ik ook een ds en dat is wel meer mijn ding qua spellen zoals mario kart en andere leuke spellen. Toch vind ik hem geen miskoop want ik heb er veel plezier van gehad met de reis op vakantie. Heerlijk film kijken bij een lange vliegreis of in de bus. Verder speel ik er vooral op vakantie veel op en thuis niet echt omdat ik vaak druk ben of eerder achter de computer duik, of op de wii ipv psp. This wel echt een mooi ding. En ja spellen zal je gewoon moeten kopen helaas… gelukkig zijn er wel ook essentials spellen en die zijn altijd zown 10 euro.

Oeh, dat is ook een goeie!
*kijkt even op bol.com …*
Ik zou dan voor de Nintendo DSi gaan, wel wat duurder dan psp, maar dan vraag ik wel flink wat zakgeld vooruit gheghe.
Ik zie dat je daar wel een kaartje kunt kopen en dan allerlei spellen kunt downloaden? een r4 kaart ofzo? Dan is een DS+spellen stukken goedkoper dan PSP+spellen…!

Kan je (of iemand anders natuurlijk!) me dat uitleggen? Wat is een R4 kaart voor de ds precies, en hoe werkt het, waar kun je het kopen enz.
En is een R4 kaart dan het enige wat je nodig hebt om spellen te downloaden?

Sorry voor alle vragen, ben nogal een newbie op dit gebied haha.

ik heb zon r4 kaartje voor me ds, dat is gewoon daar kan je spellen op downloaden: hoef je ze niet in de winkel te kopen. maar ik weet niet precies hoe t met die DSi zit ik heb gewoon die eerste dunne ds zegmaar, ff de naam kwijt :’)

Over r4 kaartjes is genoeg te vinden op internet, google gewoon even.
Je kan het natuurlijk niet in de winkel kopen, dus dat zul je via internet moeten doen.
De spellen download je als ‘roms’ van bvb thepiratebay.com en je kopieert en plakt ze simpelweg op t geheugenkaartje dat in de r4 kaart zit.

R4(i) (of andere flashcard) heb je alleen een SD kaartje (2GB of meer) voor nodig. Dan kan je spellen downloaden en daarop zetten (nadat je de software van het kaartje hebt geinstalleerd, natuurlijk). Lekker simpel :slightly_smiling_face:

Je hebt geen software ervoor nodig hoor?

ik heb ds lite en idd een r4 kaartje. Alleen downloaden is steeds lastiger dan heb ik het spel maar pakt ie het niet of komt ie niet verder dan het titelscherm. Echt klote is dat. Heb wel veel spellen maar een nieuw spel als je dat wil is vaak lastig en baal ik van. Ik wil nog steeds de nieuwe layton hebben!
En r4 is officieel verboden he webshops die het verkochten mogen dat nu niet meer doen. Dus handelde ze het via spanje ofzo? En je moet er dus op letten dat je dan een dsi kaartje hebt ofzo. Goed informeren want er waren ook kaartjes + versie van software en die konden je ds bricken ofzo en dan deed ie helemaal niets meer omdat je dan illegaal zown kaartje had… Maar das lang geleden dat ik me daarin heb verdiept. Weet niet hoe het dus nu zit.

Op mn ds heb ik trouwens ook al super lang niet meer gespeeld. Door die r4 heb ik sneller met spellen dat ik er minder voor ga om het te halen dan denk ik kut spel volgende als ik niet verder kom :stuck_out_tongue:

Dat is een ds, de psp werkt anders…

Een r4 kaartje is een merk, je hebt ook andere kaartjes maar r4 zijn over het algemeen gewoon de beste. Een r4 kan ook in de dsi, maar kan geen dsi spellen afspelen. Dus moet je idd een r4i kaartje kopen. En dat spanje verhaal slaat nergens op? haha. Ze zijn ook wel op marktplaats te vinden, op zwarte markten en ook gewoon op t internet :wink:

Toch wel.
Je moet DS_MENU.dat etc op het kaartje zetten voordat je een folder voor spellen kan aanmaken. Dat is de software.

Ik heb 4 verschillende kaartjes gehad en bij alle 4 stond dat er gewoon al op hoor :stuck_out_tongue: En dat heet firmware trouwens ^^

this toch echt zo ik werd toen doorverwezen naar een spaanse website met nederlandse taal. Dus das echt geen onzin hoor.
Ja op marktplaats, maar geen nederlandse erkende webshops hebben ze meer zoals big dennis waar ik ze altijd kocht. Ga maar naar de site staat een grote banner en je komt uit op een .es site dus. En bij bedrijfsinformatie krijg je ook een spaans adres te zien.

Bij mijn 3 kaartjes moest ik het er allemaal zelf opzetten. En iedereen die ik ken moest dat ook :stuck_out_tongue:

En yeah. Sorry, ik haalde woorden door de war /faal

ik moest het er trouwens ook zelf opzetten.
Eerst downloaden en dan op het kaartje zetten.

Is dit een goed kaartje en een betrouwbare site?
En hoeveel DSi-spellen kunnen ong. op 2GB?

Uh. Ergens tussen de 8 en de 30, schat ik. Spellen zijn niet allemaal even groot, namelijk.