Heb ik wel/geen infectie?

Hoihoi,

ik heb een aantal vraagjes en ik kom er niet helemaal uit, ondanks dat ik gisteren naar de dokter ben geweest. Ik twijfel of ik wel of geen infectie had. Ik ben gisteren naar de dokter geweest en heb een anti schimmel pil gekregen en vannacht gelijk gebruikt. Ik had geen jeuk, maar wel korrelige afscheiding en pijn bij het vrijen. Maar ik heb eigenlijk nooit een ander gevoel gekend bij het vrijen, in het begin is het pijnlijk (op het moment dat het erin gaat) en daarna is het goed te doen en heb ik niet echt pijn maar er van genieten doe ik niet en dat heb ik nooit gedaan. Is dit normaal of niet, aangezien ik al meer dan 4 jaar geen maagd meer ben? Heeft er iemand misschien tips, en mijn vagina is vaak een beetje rood, maar alleen daar en verder niet echt. Is dat erg of hoeft dat niks te betekenen? De dokter heeft gisteren niet gekeken en deze vragen komen nu pas bij me op haha. En die ‘anit-schimmel pil’, kan ik 3 dagen na het gebruiken van deze pil weer gemeenschap hebben of is dan nog niet alles van die pil weg?

Ik zou graag willen weten wat jullie denken, en mocht het toch een schimmelinfectie zijn, heeft mijn vriend het dan ook zowiezo of hoeft dat niet? Ik vrij meestal met condoom maar niet altijd.

Volgens mij kan je vriend je wel opnieuw weer aansteken, dus laat hem ook maar ff een zalfje kopen…

Die pil is wel weg. Dat lost op en wordt opgenomen door de slijmvliezen in je vagina. Dus wat dat betreft kun je gewoon gemeenschap hebben. Ik zou pas gemeenschap zonder condoom hebben als je geen klachten meer hebt.

Als je altijd pijn bij het vrijen hebt zal dat waarschijnlijk niks te maken hebben met een schimmelinfectie… Maar ik heb ook altijd wel even pijn/ongemak als hij naar binnen gaat, daarna meestal niet meer. Dat hoeft op zich niks te betekenen, maar als jij het echt vervelend vind kun je er misschien mee naar de huisarts.

Wat je vriend betreft… als hij geen klachten heeft hoeft hij zich niet te behandelen. Als hij dit wel heeft kan hij gewoon Miconazolcreme 20 halen bij de drogist, is een stuk goedkoper dan via de huisarts die precies hetzelfde voorschrijft.
Het ligt meestal bij de voetverzorging omdat het ook wordt gebruikt bij schimmel tussen de tenen. Is gewoon veilig te gebruiken, echter niet inwendig mocht je hem zelf ook gaan gebruiken. (Wel tussen de schaamlippen, de clitoris etcetera, maar niks in de vagina doen dus!