Specifieke vraag voor België eigenlijk maar misschien hebben Nederlandse meiden er ook verstand van.
Ik ben sinds ongeveer twee jaar nogal actief op het vlak van tekenen en schilderen en ook schilderen in photoshop. Als ik het aan mensen toon vinden ze me vaak erg goed (ik heb zelfs al van paar mensen betaald gekregen om hen te tekenen) en ik kreeg laatst de opmerking dat ik kunstschool ofzo zou moeten gaan doen in mijn vrije tijd om nog beter te worden. ik heb het dus niet over kunstschool als echte “opleiding” om er mijn beroep van te maken.
nu is mijn nogal gigantisch domme probleem dat ik vroeger even tekenschool heb gedaan toen ik 13 was. ik ben toen na een jaar gestopt omdat het niveau echt té idioot was. maar daardoor heb ik ook nooit mijn “diploma” gehaald wat ik nodig had om naar zogezegd middelbaar niveau te gaan. Nu ben ik ondertussen 20 en ik vroeg me af of ik onmiddellijk naar een hoger niveau zou kunnen gaan of moet ik eerst terug op dat peuterniveau beginnen? ik wil zeker tekenschool doen maar dan liefst geen te laag niveau omdat ik het al wel wat kan en ook liefst niet te algemeen, dus bv enkel voor portreteren of schilderen zonder dat ik zoals vroeger ook nog dingen uit klei enzo moet maken… weten jullie mogelijkheden?
paar voorbeelden van dingen die ik gemaakt heb (zijn er niet veel omdat ik nu in leuven zit en de meesten staan thuis op mijn computer en deze stonden op mijn DA) zodat jullie mijn niveau wat beter kunnen schatten. bij de schetsen moet je wel even bijdenken dat ik een heel slechte scanner heb dus in het echt zien ze er wel beter uit >.< (vooral de schaduwen zijn “opgevreten” zeg maar)
link
link
link → vooral op deze ben ik trots op dit moment XD (ben er nog mee bezig)