Heb ik t recht om boos te zijn?

Lieve meiden,

Bereid jullie voor op een lang verhaal…

Het is sinds 2 maanden uit met m’n ex. Ik vond dit heel erg jammer. Nu 2 maanden later ga ik een soort van met M. Hij is heel lief voor me en zou echt het perfecte vriendje zijn. Maar ik ben nogsteeds niet over mn ex heen, en zal altijd nog een zwak voor hem houden. Nu heb ik vanochtend gehoord dat m’n ex met een meisje uit m’n klas heeft gezoend, terwijl ik haar een week hiervoor nog heb verteld dat ik nogsteeds niet echt over m’n ex heen ben. Ik ben nu echt boos op haar, want ik dacht dat we vriendinnen waren. Ik loop nu al de hele ochtend te huilen, en iedereen zegt dat ik m’n ex moet vergeten en vraagt waarom ik het zo erg vind als ik zelf met M. ga. En ik snap t ook niet, want m is echt lief, maar toch gaat m’n ex niet uit m’n hoofd. Nu heb ik ruzie met dat meisje en met m’n ex omdat hij vind dat ik teveel zeur.

Ik vraag me nu gewoon af of jullie vinden dat ik het recht heb om boos te zijn op die vriendin van me. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik boos op d’r ben omdat ze met d’r sletterige gedrag de relatie van m’n beste vriendin en haar vriendje kapot heeft gemaakt.

Ondertussen heb ik ook nog ruzie met een vriendin D omdat zij tegen me gelogen heeft toen ik vroeg of m’n ex met haar had gezoend. Ze neemt t zelfs voor dat meisje op. Ik snap ook wel dat ze dat doet omdat dat meisje ook een vriendin van haar is, maar ik ben alsnog boos op d’r. Waarschijnlijk stond zij er gewoon naast terwijl ze wist hoeveel pijn t me doet…

Ik hoop dat jullie t nog snappen, en mij misschien begrijpen.

Ik vraag me gewoon af of jullie vinden dat ik t recht heb om boos te zijn, want m’n beste vriendin vind van wel, maar dat komt ook omdat ze dat meisje niet mag aangezien haar relatie is kapotgegaan door haar. Anderen zeggen weer dat ik over m’n ex heen moet komen maar t lukt gewoon niet… En ondertussen ga ik ook nog met m. M weet trouwens dat ik nog met m’n ex zit enzo, maar hij wilt op me wachten totdat ik over m’n ex heen ben.

Dankjewel voor het lezen xx

ik snap het wel hoor ! ik zou het ook verschrikkelijk vinden, en vooral omdat jij het nog tegen haar gezegt hebt, dat is gewoon super lullig van haar. en je blijft voorlopig nog wel gevoelens voor die gene hebben, gaat nooit zomaar weg. maar vroeg of laat gaan die gevoelens minder worden… gewoon super veel dingen doen met ‘M’ dan vergeet je hem vanzelf ! :sob::muscle:

Eerst en vooral vraag ik mij af, waarom heb je een relatie, terwijl je niet over je ex bent, ik vind dit niet eerlijk voor die jongen waar je mee samen bent.
Ten tweede, is dat meisje wel echt een vriendin van je? want je praat er niet veel goeds over. Ik kan er aan de ene kant wel inkomen dat je een beetje teleurgesteld bent, maar ik vind niet dat je het recht hebt om boos te zijn. Het is over met je ex, hij heeft geen verplichtingen meer.
ik zou eens goed nadenken over alles, en een break nemen. Je bent jong, zo’n dingen gebeuren

Ze heeft geen relatie, maar is bezig met een jongen en die wilt op haar wachten tot ze over haar ex heen is
Ze dacht dat ze vriendinnen was met dat meisje en had nog verteld dat ze niet helemaal over hem heen was, dan vind ik dat je boos mag zijn, je verwacht dan dat ze niks doet uit respect naar jou toe.
Heb je het eigenlijk wel goed gelezen?

Nee, eigenlijk heb je niet het recht om kwaad te zijn. Het is jouw ex, jullie hebben geen relatie.

Maar ik snap wel dat het niet leuk is.

er staat: Nu 2 maanden later ga ik een soort van met M.

dan leidt ik af dat ze er mee samen is.
Ja dat is waar, maar later zegt ze dat ze sletterig is, ik denk niet dat je dat over je vriendin zegt, of wel soms

Ik citeer:

Ik ben nu echt boos op haar, want ik dacht dat we vriendinnen waren
M weet trouwens dat ik nog met m’n ex zit enzo, maar hij wilt op me wachten totdat ik over m’n ex heen ben.

dat wil niet zeggen dat ze geen relatie hebben als ze eerst zegt dat ze zo en zo met hem gaat. nuja eindeloze discussie, ik hou me er niet mee bezig, ik heb enkel mijn mening uitgedrukt

Het is woede uit machteloosheid, begrijpelijk, maar het is uit. Jij jouw leven, hij de zijne.

Ik vind dat je als vriendinnen niet zomaar met de ex van een vriendin gaat. Dus ja ik vind dat je het recht hebt om boos te zijn.

!!!

Je ex is niet jouw eigendom. Dat is uit, jij gaat intussen met een ander… Het klinkt hard, maar move on… Anders kan ik het niet zeggen… Blijkbaar was er geen toekomst voor jou en je ex, stel nou dat dat er wel voor die vriendin van je in zit, met jouw ex, waarom zou je dat tegen willen houden? Dingen die voorbestemd zijn gebeuren toch wel, die kun jij niet tegen houden. Ik denk echt dat je wat harder je best moet doen om er over heen te komen, en dat gebeurt vanzelf wel, velen gingen je voor. Sorry als het hard over komt, maar iemand moet de feiten laten zien.

dankjewel voor jullie berichtjes, btw ik heb niet officieel iets met M maar we spreken wel met elkaar af. x

Ik snap je wel. Ik heb ook ongeveer hetzelfde meegemaakt en was ook kwaad, maar dit heb ik niet laten blijken. Ik ontloop die ‘vriendin’ zo veel mogelijk nu en ga gewoon verder met m’n leven. Misschien moet je dat ook doen :slightly_smiling_face:

dankjewel voor dit berichtje. Je hebt gelijk, ik moet ook doorgaan, en niet meer over mn ex nadenken enzo . xx

jaa dat denk ik ook, dankjewel x

Ik zou ook boos zijn, maar vooral op dat meisje. Je ex kan natuurlijk niet jaren lang single blijven vanwege jou maar dat dat meisje hem zoent is echt een bitchactie, je weet natuurlijk niet of zij hem leuk vond maar toch.
Ik begrijp je wel hoor!

dankjewel xx

Ik snap je heeeelemaal! Ik heb net hetzelfde voorgehad, ik ging met iemand en mijn ex even later ook en ik heb echt niet anders gedaan dan gehuild en niemand snapte dat omdat ik zelf ook iemand anders had.
Ik heb het eigenlijk toen ook uitgemaakt met mijn vriendje omdat ik het niet vond kunnen dat ik nog met mijn ex in mijn hoofd zat en toch met iemand anders was.