Heb ik nou gewoon steeds pech of....?

(sorry als het topic niet goed staat, anders verplaats het maar moderators)

IK vraag me nou gewoon af of ik nou steeds stomme pech heeft of is het soort van bijgeloof?
Een paar voorbeelden:

• Normaal controleer ik altijd de zakken van me kleding, doe ik het 1x niet, me hele witte was en werkkleding onder de inkt door mijn pen…
  • Ik heb altijd mijn portemonnee bij me, vergeet ik hem 1x, politiecontrole in de auto,
  • Met recepten, ik check alles 2x wat erop staat, doe ik het 1x niet, mislukt het recept helemaal,
  • Ik controleer altijd of bakjes met eten ofzo goed dicht zijn, doe ik het 1x niet, tas onder de pasta met saus,
  • Voordat ik de deur uit ga, check ik mezelf ff, zit me haar niet gek in eens of is mijn make up nog normaal, doe ik het 1x niet, kom ik met een dikke zwarte mascara streep over mijn wang op mijn werk aan,
  • Normaal altijd tampons in de tas, de laatste eruit gehaald en geen nieuwe erin gedaan, guess what: ongesteld zonder tampons mee…

En dit zijn maar een paar voorbeelden…

Heb ik nou gewoon steeds pech of is het zo voorbeeld van wat een vriendin zei: ‘‘god straft direct’’ als je iets vergeet ofzo. (ben verder niet gelovig)" Iemand een… idee of ik weet het niet. Ik blijf er mee zitten sinds kort.

Gewoon pech denk ik. Misschien vergeet je die dingen wel vaker die je nu noemt en gaat het dan wel gewoon goed. Zijn dingen die iedereen wel een beetje heeft.

shit happens… ik heb er zelf nooit last van eigenlijk, ben niet gelovig ofso, maar ik word met andere dingen gestraft misschien? (gehandicapte zus, broertje overleden etc.
but yhe shit happens

Als ik het zo bekijk heb jij een structuur zeg maar, blijven controleren, doe je het 1x niet, gaat t fout, nou jah fout, per toeval, geen zorgen maken en je bent ook niet vervloekt door bij geloof

Ik vind god maar onzin. Ermoet natuurlijk wel iets zijn. Maar geen bejaarde man in de ruimte. Het is gewoon pech

Ik denk dat het gewoon toevallig is en dat je gewoon net pech hebt:)

Welk geloof gelooft dat God een bejaarde man in de ruimte is? Tell me plz