Heb ik mijn droomrelatie verpest?

-

Iedereen doet wel eens iets doms. Je hebt het verder ook niet meer geprobeerd, dus zou wel raar zijn als hij het hiervoor uitmaakt. Het is niet alsof je een moord gepleegd hebt. Gewoon vertellen als het je dwars zit

.

Ik denk dat je je daarvoor geen zorgen hoeft te maken. Veel jongeren maken wel eens een foutje. Trekken ze jou ook na dat je weet?

Gebeurde dit toen je onder de 18 was? Volgens mij heb je dan niet een officieel strafblad en is het geen belemmering voor zijn sollicitatie.

Screenen ze jou wel eens als je alleen z’n vriendin bent en verder niet echt een wettelijke connectie met hem hebt?

Het is een klein foutje en je was jong, dus als je het je vriend vertelt en zegt dat je er veel spijt van hebt, dan lijkt het me dat hij het niet erg vindt. Hij zal vast ook wel eens iets gedaan hebben dat niet mocht, en zo niet, jij wel en dat is gebeurd en verleden tijd. Je hebt er spijt van en zal het niet meer doen, dan lijkt het mij dat hij dat kan accepteren. :slightly_smiling_face:

Of hij daardoor niet bij de politie kan durf ik niet te zeggen, daar heb ik geen verstand van, maar ik denk dat zoiets kleins dat niet tegen kan houden toch?

Ze kijken zijn familie na. Daar val jij niet onder. Anders zouden ze ook al zijn vrienden na moeten trekken.

Sowieso al zouden ze jou natrekken dan is het echt niet zo dat hij niet bij de politie mag omdat jij voor je hem leerde kennen een keer iets gestolen hebt hoor.

Ik heb zelf een soort gelijke veiligheidscheck gehad en weet dat ze in eerste instantie alleen directe familie controleren. Daarnaast kunnen ze wel degelijk vrienden gaan checken, maar niet op de manier dat ze gelijk je geschiedenis nagaan. Dit gebeurd alleen als je bijvoorbeeld rare/verdachte dingen op je Facebook hebt staan bijvoorbeeld. Maak je daar ieder geval dus maar geen zorgen om.
Daarnaast zou ik het hem gewoon vertellen. Persoonlijk zou ik het allemaal niet zo spannend vinden als mijn vriend zoiets zou vertellen. Ja, je had het eerder kunnen vertellen maar iedereen doet weleens wat doms. Hij zal het vast niet ineens uitmaken.

Voor zoiets gaat je vriend je niet laten vallen! Je bent niet vreemd gegaan en je hebt beloofd dat je het nooit meer zou doen. Je bent nu ook volwassener en iedereen doet wel eens iets doms, dat is echt geen probleem.

Ik mag toch niet hopen dat je vriend je hierom verlaat… Als hij volwassen genoeg is, begrijpt hij heus wel dat je jong was en dat je je dan nou eenmaal snel laat beïnvloeden door anderen… Ik begrijp best dat je het lastig vind om te vertellen, maar zoals altijd word gezegd: communicatie is de sleutel tot een goede relatie. Als het je dwarszit, zul je het er echt over moeten hebben met hem. Als jullie er dan samen uitkomen, wordt jullie relatie er alleen maar fijner en beter op! Of hij hierdoor niet bij de politie kan, durf ik ook zo niet te zeggen, maar ik ga er vanuit dat in eerste instantie alleen directe familieleden gescreend worden. Succes in ieder geval! :slightly_smiling_face:

.

Niet te druk maken en het aan je vriend vertellen zal een opluchting zijn.