Heb ik het onveilig gedaan?

Hallo!

Ik weet dat er een speciaal topic is om vragen te stellen over zwangerschap etc. Maar ik heb dringend antwoord nodig.

Ik zit nu in de derde week van mijn pil. Ik slik de pil levonorgestrel ethinylestradiol. Ik ben vorige week. (dus de tweede week) 1 pil vergeten. die heb ik de volgende dag met de andere pil geslikt. Daarna ben ik een soort van ongesteld geworden. Het was niet veel maar elke dag een beetje. Nu ben ik de pil van gisteren weer vergeten. En mijn vriend en ik hebben seks gehad. Nu vraag ik me af: is dit onveilig en heb ik kans om zwanger te worden of niet? Ik heb op zoveel sites gekeken maar ik kan niks vinden met precies mijn situatie. Ook heb ik de bijsluiter gelezen, maar ik ben al te laat om die pil weer in te slikken. (na 12 uur)

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Dankjulliewel,

xx

Je hebt die pil die je was vergeten vorige week weer ingenomen met de pil van de dag erna toch? Dan ben je gewoon veilig.
Die pil die je gisteren bent vergeten moet je ook zo snel mogelijk innemen en dan is er niks aan de hand en ben je gewoon veilig. Ook al is het al na die 12 uur. Volgens de nieuwe regels van de pil maakt dat niet uit.

Misschien kun je een alarm op je telefoon zetten oid? Want vergeten is niet echt goed.

Oh fijn! Dankjewel voor de reactie. Ja, ik moet de strip ook wel op een andere plek neerleggen. bij mijn make-up of zo.

Je kan de vergeten pil innemen tot 36 uur na inname van de vorige pil, dan telt het dus niet als ‘vergeten pil’. Ik vergeet het ook wel is en heb ook regelmatig seks maar maak me er verder niet zo heel druk om.

Ik leg 'm altijd op m’n nachtkastje met een flesje water haha

Volgens de nieuwe regels van de pil is na die 36 uur ook geen probleem, als je hem maar inneemt voor/bij je volgende pil. Dus niet in je strip laten zitten maar alsnog innemen, ook al is het te laat.

Ohh dat wist ik niet! Ook weer wat geleerd haha

Ik zal geen antwoord hebben op je vraag maar wel een tip. Ik heb de app ‘lady pill reminder’. Echt super handig, hierdoor vergeet ik nooit de pil in te nemen. Ik slik hem altijd 's avonds dus heb hem op 22:00 staan. Dan krijg je op die tijd een reminder op je telefoon :wink:

Neem inderdaad zo’n reminder of als het echt niet in je systeem komt, ga dan voor een andere vorm van contraception bijv een spiraaltje, implanon of zo’n pleister of prikpil oid.