Heb ik gelijk of niet?

ik heb ruzie met een vriendin. Ik ben met haar bevriend sinds de 1e (zit nu in de 3e). In de 2e werd ze ook bevriend met andere meisjes maar die moest ik niet zo. Maar dat ging nog wel altijd, ze bleef ook nog altijd wel mijn beste vriendin. In het begin van dit schooljaar heb ik hele erge ruzie met die meisjes gekregen. en het ging van kwaad tot erger. (uitschelden, geweld, enz) Nu heb ik haar gezegd dat ze moet kiezen maar dat deed ze niet dus nu heb ik gezegd dat ik niet meer bevriendin met haar wil zijn als ik haar nog 1x bij die vriendinnen zie. Toen zei ze, dat ze dat niet kon. ‘Ik heb me voorgenomen nooit te kiezen. wat er ook gebeurd. ik kies niet.’
Dus ik zei nou dan is onze vriendschap dus over.
Ik vraag me af of ik hier goed aan heb gedaan of niet? ze was wel mn bff maar ik kon gewoon niet fatsoenlijk met haar omgaan nu ze ook met die andere omging.
Sommige kinderen zeggen: je hebt gelijk, een echte goeie vriendin zou voor jou kiezen
Andere kinderen zeggen: je hebt ongelijk, als jij een echte vriendin was zou je haar nooit laten kiezen
Ik had ook altijd het idee dat ze met die andere kinderen mij uitlachte en met mij die andere kinderen. Een beetje dubbel dus

Wat vind jij?

edit: ik heb uit wraak haar hyves verwijderd. hahahaha :grinning_face_with_smiling_eyes: sorry kon t niet laten

je kan haar niet laten kiezen. ze is zowel met jou bevriend als met hun. kan je niet gewoon duidelijke afspraken maken zodat je niet met die andere vriendinnen van haar om hoeft te gaan?

Eens.

Ongelijk. Een echte vriendin ‘deelt’ haar bff met anderen, ook al erger je aan hen.

Ja maar dat kon ze niet. Ze lulde al mijn geheimen door aan die kinderen, en die lulde het door aan de rest van de school,
zelfs over mn eerste keer

Vriendschap kies je niet, dat is er of is er niet.

ik erger met nie alleen aan hen
ze slaan me zelfs

Waarom probeer je dan nog met haar om te gaan?

oh dan ligt het anders. als ze jouw geheimen doorverteld, is ze geen echte vriendin, en dan zou je blij moeten zijn dat je van haar af bent. vriendinnen horen elkaars geheimen te bewaren, niet door te vertellen aan anderen die jij niet eens mag.

waarom zou je haar voor je alleen hebben?
ik heb ook een vriendin, en die was met iemand bevriend die ik ook totaal niet mocht.*ookal bleef ze altijd zeggen dat ze die haatte maargoed*
Ze is niet zoals jou, ze heeft niet alleen een bf nodig.
Ze kan met jou en met hun bevriend zijn, en dat betekend nog niet dat jij direct met hun bevriend moet zijn??

IK HEB GESPROKEN

omdat ze mn bff was

laat je vriendin niet kiezen…
en wat die meisjes betreft, gewoon terug rammen, daar zijn je vuisten voor.

EDIT: ik klink nu echt als een agressief kind xD

Was. Inmiddels is ze dus veranderd en laat ze het toe dat die meisjes zo met jou omgaan! Zo’n meisje is het niet waard, ook al heb je leuke en slechte herinneringen.

Ja tuurlijk hoe ik haar niet voor me alleen te hebben! Maar om nou om te gaan met de mensen die mij wat uitschelden? sorry, maar dat werkt toch echt niet…

ik heb in haar plaats gekozen :slightly_smiling_face:

idd dan wordt het opeens een heel ander verhaal. Maar ik snap dat je bang bent om je bff te verliezen, maar het zij zo, als ze allemaal dingen over jou tegen anderen verteld dan is ze het niet waard.

Ik vind het nogal lullig dat jij zo’n goede vriendschap (want dat was het, toch?) verbreekt doordat zij wel kan opschieten met mensen die jij niet moet. Jij hoeft niet met hen om te gaan, zij is vrij in met wie ze bevriend is. Ik vind het hard van je dat je haar wilde laten kiezen.
Heb je geen spijt?

Mmmm dat is zeker niet netjes van 'r!

Lief meisje,

1. dat ze jou zomaar laat vallen voor die twee andere meisjes, zegt al dat ze jou niet op nummer 1 zet.

2. dat ze jou persoonlijke dingen doorvertelt aan mensen die jij zelf misschien niet eens kent, of wel, betekent dat ze niet betrouwbaar is.

3. dat ze je weigerde te kiezen betekent dat ze jou het laat oplossen.

4. als mijn vriendinnen mijn best vriendin zouden slaan, zou ik onmiddelijk hen ‘afschrijven’. welk kind doet nou zoiets? zij moet een keuze maken, niet jij.

Ik denk dat wat je hebt gedaan goed is, ik ken haar natuurlijk niet, en ze zal vast en zeker lieve kanten hebben enzo, maar dat ze jou laat slaan en over je roddelt over je rug, zegt al dat ze een waardeloze vriendin is! 

je kunt haar vragen waarom ze over je praat, en wat zij er nou echt van vind.
je kunt het ook laten en haar laten zien dat je prima zonder haar kunt, wat misschien moeilijk voor je is, maar wel beter, als ik dit zo zie.

Ik had ook van de 1e tot een kwart van de 3e een beste vriendin. We hadden heel vaak ruzie, omdat ze altijd jaloers was als ik andere vriendinnen had. Ik heb ze altijd voor haar laten vallen, wat ik natuurlijk helemaal niet leuk vond, maar ze was mijn BFF, dus dat deed ik. Uiteindelijk bleef ik zitten in de 2e en zij niet, dus kwamen we in verschillende klassen. Ze ging aan me hangen en was jaloers op mijn nieuwe vrienden in mijn nieuwe klas en jaarlaag. Ze verzon verhalen over mij en lachte me uit. Toen is het gëendigd een grote ruzie. Nog elke x als ik haar zie heb ik zin om haar te slaan enzo.

Ik denk dat je niet wil dat dat van jou zo afloopt. Ik zou erover praten!!!

Sorry voor het lange bericht, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!

Veel succes!