Heb ik een TIA gehad?

Laatst is mijn oma overleden aan een TIA en mijn ouders hadden het gisteren dus over de symptonen tijdens zo’n TIA (Niet meer goed kunnen spreken, aan de rechter of aan de linkerkant niets meer kunnen zien of dubbelzien etc.) en toen ze dat zeiden moest ik oppeens weer aan 2 jaar terug denken, ik had die dag hele erge hoofdpijn en kon zelfs niet meer slapen van de pijn ik kon ook niet meer rechtlopen wat ik al best raar vond, en mijn vriendin was er op dat moment ook en ze vroeg me op een gegeven moment wat, en op dat moment kon ik oppeens niet meer normaal praten, woorden niet goed uitspreken een soort van brabbelen etc. En dit ging ong. een minuut zo door, ik kon ook uit 1 oog voor even niets meer zien, alles ging gewoon in eén keer weg… En nu ik hier dus weer aan terug denk, lijkt dit best veel op een TIA… Ik kan me ook aanstellen hoor, maar sindsdien heb ik ook oppeens problemen met mn spraak terwijl ik dat nog nooit eerder in mijn leven gehad heb… o.o Dus heeft iemand anders hier al eens ervaring met een TIA gehad?

Of je belt even een dokter -.- seriously als iemand hier nou ja zegt ga je er dus vanuit dat dat zo is? Daar kan alleen een dokter/arts antwoord op geven.

Oké, ik vraag alleen maar of iemand hier ervaring mee heeft gehad, waarom zo bot?

Nee, ik heb hier geen ervaring mee gehad.
Maar ik zou voor absolute zekerheid toch even een dokter bellen hoor.
Een tia is niet niks.

Omdat het wel om je hersens gaat :’) dat is iets serieus, niet iets wat je op een roze meisjes forum moet vragen

Ze vraagt toch of iemand er Ervaring mee heeft, niet of iemand wilt zeggen of zij het zelf heeft?..

Ik heb hier wel ervaring mee, en zoals je zelf al zegt klinkt het niet goed/normaal. Ik zou even een afspraak maken met je huisarts, dan kunnen ze wat onderzoeken doen mocht dat nodig zijn. Blijf er in elk geval niet mee rondlopen, ook al is het 2 jaar geleden.

Sorry hoor, maar dat vind ik nog steeds geen reden om bot te reaggeren. Ik wil gewoon eerst graag informatie hebben voordat ik de dokter pas na 2 jaar ga opbellen.

Oke dankjewel! Hoe ging dat bij jou dan als ik vragen mag?

Nah oke jouw keuze, niet mijn hersens gelukkig.

Mijn opa heeft het gehad maar ik had in die periode geen contact met hem.
Maargoed, ik ben het met BigMacMenu eens, die is geen vraag voor een meisjesforum, wij weten niet meer dan jij. Bel de dokter.

Ik heb er gelukkig niet zelf ervaring mee maar heb het gezien bij mijn vader. Bij hem was er dus ook sprake van problemen met spreken (maar hij begreep wel wat wij zeiden) en een eenzijdige verlamming, ook heeft hij nu vaak nog moeite met sommige woorden en andere kleine problemen.
Nu ben ik geen huisarts maar zoals je zelf al zei komen de symptomen wel overeen. Dat dit twee jaar geleden is betekent niet dat het niet weer kan gebeuren, dus ga vooral even naar je huisarts! Heb je trouwens vaker last van zware hoofdpijn of migraine?

Trek je er niks van aan, zij kan niet normaal reageren

Ja, dat met dat spreken en begrijpen had ik dus ook. Ik kon wel andere mensen verstaan en begrijpen maar zelf kon ik de woorden niet meer uitspreken. En ja ik heb wel vaak hoofdpijn, maar daarvoor ben ik ook al eens bij de dokter geweest en toen zeiden ze dat dat aan mijn ogen lag omdat ik toen nog geen lenzen had. Maar ik zal binnenkort wel even contact met de dokter opnemen. Want ik begin nu wel steeds meer te denken dat het een TIA was. o.o

Wtf is jouw probleem? Ga iemand anders lastig vallen sneu figuur.

Moet je horen wie 't zegt hahaha

Het was inderdaad redelijk bot maar komop het zijn je gbjbgwr hersenen. Als je die verwaarloost dan kun je daar voor de rest van je leven last van houden. Ookal is het 2 jaar geleden dan kunnen ze alsnog dingen vertellen die je wel/niet kan doen om het erger te maken.

Oke nouja ik maak morgen of overmorgen wel even een afspraak bij de dokter, maar ben er pas gisteren achtergekomen dus het is ook niet dat ik het zolang genegeert heb ofzo :c

Nee dat weet ik hoor maar het is wel belangrijk dat je daar snel achteraan gaat! Voorbeeldje: Ik heb in april een hersenschudding gehad, en dat heb ik best verwaarloosd met als gevolg dat ik nu elke keer als ik opsta duizelig word en het zwart wordt voor m’n ogen. Je hersens hoeven maar een klein tikje te krijgen en je bent de lul. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat het goed zal aflopen! (:

Als ik jou was zou ik toch even naar de dokter gaan. De dokter kijkt daar echt niet raar van op hoor, er komen zo vaak mensen bij de dokter die over van alles en nog wat zeuren, hij zou je echt wel serieus nemen. (Ik bedoel niet dat jij zeurt en dat jouw klacht nergens op slaat, maar dat er ook mensen naar de dokter gaan voor totaal onzinnige dingen. Jij hebt nu wél echt een reden om naar de dokter te gaan.) Succes!