heb ik een bril nodig?

vandaag in de klas schreef een leraar wat op het bord, ik kon het niet goed lezen vroeg voor de grap aan daniel of ik zijn bril mocht lezen, een maal op kon ik de tekst op het bord veel beter lezen, het zag er veller uit, moet ik nou een bril ofzo?

Ga naar de opticien.

Als ze dat niet kan begrijpen…
En ja, waarschijnlijk wel, hè.

me ouders geloven het denk ik niet , ze denken altijd dat ik me aanstel… en je moet er toch voor betalen om zo’n test te doen ofzo ? want mijn moeder heeft ook een bril het zou eventueel wel kunnen

Nee, je kunt bij specsavers gratis een test laten doen ^^

Loop gewoon een opticien binnen. DONE.

Nee, bij ons in het dorp is het gratis op een test te laten doen bij Pearle ofzoiets! Dus je kunt er denk ik dan zelf wel heen gaan, en misschien moet je dan inderdaad een bril :wink:

Je kan overal gratis een test laten doen .___.

handig , ga ik dan morgen even doen

oké. kon je het zelf niet verzinnen?

ik dacht dat het geld kost,

There’s something called Google.

Moet je even naar de opticien gaan, een test is gratis en duurt helemaal niet zo lang.

Dan dacht je dat verkeerd.

Ga naar de opticien, en kijk gelijk voor een cursus Nederlands, het woord ‘veller’ bestaat niet.

Goh en wij zijn geen opticien he… Pff…

Oogmetingen kosten niks (tenminste, bij mijn opticien niet). Je kunt toch gewoon een keertje langsgaan en vragen of het wat kost en of je een afspraak moet maken? Als daar dan uitkomt dat je een bril nodig hebt, kunnen je ouders niet zeggen dat je je aanstelt.
Wees verstandig en ga er naartoe, als je echt een bril nodig hebt maar er geen neemt, krijg je daar echt last van.

ik heb zelf een bril… En ik weet dat oogmetingen gratis zijn
b.v bij hans anders. Volgens mij bij elke?
En oja, alvast voordat je straks gaat zeggen dat je geen bril wilt
omdat dat lelijk staat.
Je kunt ook lenzen nemen. En voor de volgende keer:
zoekmachine kan ook he.