heb ik een Blindedarmontsteking?

Heey,
Ik heb sinds eergisteren last van erge pijn in mijn buik. Het begon in het midden rond mijn navel en zit nu op het hele deel tussen mijn navel en de rechteronderkant van mijn buik. Als ik op mijn buik druk doet dat erg veel pijn en hoesten doet ook veel pijn.
Ik ben heel erg bang dag ik een blindedarm ontsteking heb, maar toen ik aan mijn moeder vertelde dat ik heel veel buikpijn had zei ze dat het het waarscheinlijk gewoon mijn darmen waren maar ik heb nu al 3 dagen pijn en vanmorgen nog gepoept maar de pijn blijft. Ik weet niet of ik het dus echt heb en ik ben ook niet misselijk en geef ook niet over. Ik heb het wel de ene keer koud en dan weer warm. Weten jullie wat het kan zijn of heeft een van jullie het misschien ook gehad??
Alvast bedankt xx :flushed:

Nee ik denk het niet. Maar kan je niet even langs de huisartsenpost?

Nee, wss geen blindedarmontsteking. Dan had je écht niets meer gekund en lag ineengekrompen van de pijn. Even langs de HA dus.

Nou toen ik dat aan mijn moeder vroeg zei ze dat het vanzelf wel weer over ging enzo maar dat gaat dus niet en ze weigert met me naar de dokter te gaan…

Dan ga je alleen?

Kijk of er bloed in je urine zit, dat laat meestal zien of er een ontsteking is

Dit. Je kunt gewoon zelf een telefoon oppakken toch?

Mijn moeder laat me nooit alleen naar de huisarts gaan… ik kom moeilijk het huis uit zonder goede reden met buikpijn (ben nog maar 14 bijna 15)

14 is oud genoeg om alleen naar de huisarts te gaan ? Kan me niet voorstellen dat je moeder boos gaat worden omdat jij bezorgd bent om je eigen gezondheid.

Dat snap ik wel ja maar omdat ik buikpijn heb laat me moeder me niet naar buiten gaan, dat is het probleem.
En ik kan ook niet proberen om te doen alsof het over is want ik kan niet eens normaal rechtop lopen zo’n pijn doet het… maar ik zal nog een keer aan mijn moeder vragen of we echt niet naar de huisarts kunnen gaan.

dokter dus …

Je kunt ook bellen met de assistente, en je laten terugbellen nadat die met de huisarts gesproken heeft. Dan hoor je meteen of de huisarts het zelf nodig vind dat je langs komt.

Dat gaat mijn moeder nu idd doen, ze gaat zo de ha bellen en dan horen we wel of we langs moeten komen. Ik hoop dat we langs mogen komen want de pijn word steeds erger.

Miss ook handig om te weten:
De pijn wordt steeds later op de dag erger en de volgende ochtend weer wat minder en dan steeds weer erger enzoo…

Wij zijn geen doktoren.

Naar de arts dus.

Nee, bij een blindedarmontsteking heb je juist loslaatpijn.

Ik heb zelf een blindedarm ontsteking gehad en ik had vooral s’avonds erge pijn en ik kon ook niet meer poepen . Op een gegeven moment begon ik ook over te geven. Ik denk dat je zoals de anderen al zeggen langs de huisarts moet gaan om te kijken wat er mis is maar ik denk niet dat het een blindedarm ontsteking is. succes !

Ik heb ook een blindedarm ontsteking gehad. De anderen hebben gelijk dat je beter even langs de dokter kunt gaan. Echter kloppen de reacties over de pijn niet. Ik had zelf een acute blindedarmontsteking en dan heb je inderdaad ontzettend erg pijn en ben je erg misselijk etc. Een niet acute blindedarmontsteking kan langzaam opkomen, dan begint het met klachten als buikpijn. Sommige mensen kunnen maanden rondlopen met een (opkomende) blindedarmontsteking. Laat je niet zomaar wegsturen door de dokter als je gelooft dat er meer aan de hand is, dat deden ze bij mij ook en later moest ik met enorme spoed geopereerd worden omdat het te lang had geduurd.
Natuurlijk kan het kan ook een buikgriepje zijn, dit kan de dokter erg snel vaststellen.
Succes en beterschap!

Inderdaad, zoals leonie al zegt. Ik heb zelf ook een acute blindedarmontsteking gehad. Ik was een paar dagen ziek geweest, maar ik kon daarna gewoon weer naar school enzo, ik had nog maar een heel klein beetje pijn in mijn onderbuik. Naar de huisarts dus!

Gewoon naar de dokter gaan. Ik ben ook 14, en ik ga ook gewoon alleen als het moet, dus dat is niet zo’n groot probleem.