Heb ik diabetes?

Hey,
ik moet dit echt even kwijt nu, sorry.

Nou, mijn vader heeft pas geleden diabetes gekregen, en ik merk dat ik al die sympthomen heb, en ik ben bestwel bang nu dat ik het ook heb,
iemand ervaring ?

Er wordt onderzoek gedaan naar de erfelijkheid ervan. Dat hangt ook af van welk type enzo. Om dit zeker te weten, moet je naar de dokter gaan. Ikzelf heb ook een tijdje sommige symptomen gehad, maar dat is nu niet meer.

Ik heb zelf ook vaak symptomen ofzo, vooral met de hypo’s…
Me oudste broer heeft het al vanaf ze 9e en is nu 22.
Als ik jou was zou ik een afspraak maken met de huisarts,
want ik heb alleen de hypo’s ervan op een of andere manier.

Vrijwel mijn hele familie heeft diabetes.
Mijn opa’s hadden beiden diabetes, mijn oma heeft het, mijn vader, moeder, ooms, een tante en een nicht ook.
Ik heb ook een tijd lang verschillende symptomen gehad, ben ook meerdere keren getest, maar ikzelf heb (nog) geen diabetes.

ik ben ook bang dat ik het heb
misschien kan je hier kijken

http://forum.girlscene.nl…pic/list_messages/75030/0

JA ik zal sowieso eveneen afspraak maken.
Ik heb al 4 flesjes leeggedronken net.

mijn moeder heeft het ook en heel veel familieleden ook, dus ik ben er vrijwel zeker van dat ik het ook krijg. Dit klinkt heel negatief, maar ik heb soms ook last van bepaalde symptomen.

Heeft je vader type 2? Want dan hoef je nergens bang voor te zijn.

Maaruh, maak gewoon een afspraak bij de dokter. : )

ja hij heeft type 2,
nja bedankt voor tips.

Type 2 wordt veroorzaakt door ouderdom/ongezonde levensstijl (en soms is het puur pech), het is in elk geval niet erfelijk. Type 1 is wél erfelijk.

Maar als je toch veel symptomen vertoont (dus niet alleen maar 1 avondje dorst, want dat heeft iedereen wel eens) kun je het best even naar de huisarts.

Gewoon naar de huisarts hiermee gaan. Dan kan je het als je het hebt onder controle krijgen en er gewoon oud mee worden.