heb geen zin om op vakantie te gaan

hoihoii,

ik ga (net zoals elk jaar) op vakantie met mijn gezin (vader, moeder, broer en ik). Ik ben 16 jaar en we gaan dit jaar naar Engeland. Ik begin het steeds minder leuk te vinden om 2 weken op vakantie te gaan want we zitten altijd in een appartement in the middle of nowhere. Daarnaast heb ik niet de beste band met mijn gezin omdat ik tja een ‘echte’ puber ben en veel van het uitgaan ben en veel met vrienden ben en hou van strand vakanties. Maar mijn ouders zijn meer van het wandelen in de natuur en cultuur bezoekjes, en eerlijk, dat vind ik voor af en toe ook wel leuk want dan zie ik nog eens wat van de plekken waar we zijn maar toch. Ik zou zo graag eens naar een camping willen en vakantievrienden maken om daar vervolgens soms overdag bij te kunnen zijn zodat mijn ouders hun gang kunnen gaan zonder mijn gezeik non stop aan te hoeven horen. Ik heb al heel vaak gevraagd of we niet naar een camping kunnen gaan maar dat vinden ze zo primitief. Weet iemand hoe ik het leuker kan maken of mijn ouders kan overhalen voor volgend jaar?

Ik wil nog wel even duidelijk maken dat ik weet dat niet iedereen op vakantie gaat/kan dus het kan zijn dat sommige mensen denken dat ik ontzettend loop te zeiken hierover en dat ik misschien verwend overkom. Maar zo bedoel ik het niet.

Kun je niet eens kijken of in de omgeving waar je ouders heen willen ook campings zitten? Op veel campings zitten ook mooie huisjes enzo, misschien dat ze dat willen overwegen?

vraag ik ook al jaren, maar heel subtiel negeren ze mijn verzoek toch wel.

Ik zou er gewoon zo veel van proberen te genieten! Misschien kun je tijdens je vakantie ook een beetje aan de band met je ouders werken als deze niet zo lekker is. Wie weet kom je toevallig nog leeftijdsgenootjes tegen.

Ik snap je punt wel. Ik vond dat tijdens mijn pubertijd ook vreselijk en heb ook net zo lang door gezeurd tot we op een camping stonden (in een luxe stacaravan maar he we stonden op een camping dus ik was blij). Mijn ouders gingen gelukkig opzich nog wel vrij snel overstag. Ik zou toch nog eens met je ouders in gesprek gaan volgend jaar als de vakantieplannen gemaakt worden en dan meezoeken naar een vakantiehuisje of luxe stacaravan. Die zijn er genoeg, vooral in Engeland. Moet trouwens wel zeggen dat de campings in Engeland heel anders zijn dan in Frankrijk of Italië. Minder gezellig.

Probeer er deze vakantie toch wat van te maken. Stappen kan je thuis ook nog wel, de omgeving bezoeken niet. En bedenk eens hoe heerlijk je kan uitslapen :slightly_smiling_face:. Veel plezier in ieder geval.

I hear ya,

Dit had ik ook met mijn puberteit, helaas heb ik niet echt het kunnen oplossen.

Misschien kan je eens naar jongerenvakanties kijken? Of je misschien met een reisbureau en andere jongeren op vakantie kan gaan naar bv Spanje of Griekenland ofz?