Heb een vriendje maar ben verliefd op een ander

Een probleem, omdat ik ze allebei echt aardig vind, alleen begin ik de ander ook leuk te vinden.
Mijn vriendje en ik wonen anderhalf uur van elkaar vandaan, we zien elkaar dus niet echt vaak maar we praten wel eens via de chat.
Mijn andere vriend die zie ik dagelijks omdat hij bij mij op school zit.
Ik wil mijn vriendje helemaal niet kwijt maar ik kan mijn verliefdheid niet voor hem verbergen en ik wil ook niet onze vriendschap op het spel zetten.
Iemand idee om verliefdheid uit je hoofd te zetten?

Houdt je vriendje niet aan het lijntje en maak het uit.

Vindt die andere jongen jou ook leuk?
En praat inderdaad met je vriendje, hoef niet meteen nu, maar wacht er niet te lang mee!

Hoe lang heb je al met je vriendje?
Als je echt van hem houd zou ik proberen voor hem te gaan en die ander te vergeten.
Als je twijfels hebt, maak het uit met je vriendje.
Als je niet weet of je nog gevoelens voor hem hebt is het niet eerlijk om hem zo aan het lijntje te houden.

Ik denk misschien enorm zwart op wit wat dit betreft, maar wanneer jij gevoelens begint te krijgen voor een ander: maak het uit. Het is niet eerlijk tegenover hem, en wanneer jij gevoelens krijgt voor een andere jongen terwijl je nog met hem in een relatie zit, toont dat wel dat het gewoon klaar is. Ook al denk jij nu misschien dat je nog heel veel van je vriendje houdt. Het is nu niet eerlijk tegenover hem, en als je echt helemaal hoteldebotel verliefd op hem was geweest zou je nooit verliefd kunnen worden op een ander.

Klinkt raar, maar ik wil hem niet loslaten, ik denk er nog wel even over

Ik weet niet, maar ik durf hem niet te zeggen dat ik hem leuk vind

Ja, ik hou echt van hem en ik wil niemand ander, alleen ik weet niet hoe ik hem uit mijn hoofd kan zetten

Ik snap je wel, we zien elkaar niet vaak, misschien dat ik daarom afhaak naar een ander?

Als je niet weet hoe je hem kan vergeten, kun je proberen om minder contact met hem te hebben en er gewoon niet meer aan te denken. Ik weet dat het moeilijk is (ik heb dit namelijk ook een keer meegemaakt) maar ik ben hier nu doorheen en nogsteeds bij mijn lieve vriendje :slightly_smiling_face:

Of: geen contact met je nieuwe liefde
Of: uitmaken met je vriendje (en maak hem dan heeeeel duidelijk dat het niet aan hem ligt)