Healthy lunch / snack idee gevraagd

Hoihoi

Ik wil wat meer op mijn eten gaan letten, niet perse diëten maar voornamelijk kijken of ik gezondere keuzes kan maken. Nu ben ik voornamelijk op zoek naar gezonde lunch en/of snack ideetjes. Ik houd niet zo van havermout (sorry!) dus die receptjes vallen vaak helaas al af. Ik ben op zoek naar dingen die ik mee kan nemen naar mijn werk, dus het moet iets zijn wat ik van tevoren klaar kan maken.

Helpen jullie me op weg?

Heb je ooit wel eens bv banaan ei pannekoekjes met havermout geprobeerd? IK ben ook écht geen havermout fan, maar die pannekoekjes zijn gewoon delicious! :slightly_smiling_face: 1 banaan prakken, eitje erbij en 2 lepels havermout met wat kaneel en dan bakken op klein vuur met deksel erop en daarna, genieten maar! Zo is dat overigens met veel recepten, dat je in bv bananen brood, waar ik ook havermout in stop, je dat echt helemaal niet proeft! Probeer het gewoon eens uit :slightly_smiling_face:

Na aanleiding van wat iemand hier ooit op girlscene postte: courgettepizzaatjes! Heel lekker en makkelijk!
Courgette in stukken hakken van ca 1 centimeter, tomatenpuree met een vulling naar keuze (bijv. paprika, pijnboompitten, courgette basilicum fijngesneden), garneren met geraspte kaas en ca kwartiertje in de oven op 200 graden. Ideaal voor een grote groep volk. Indien van toepassing: snij de overgebleven paprika in fijne reepjes en serveer die los (bijv. met knoflooksaus).
Heb je tijd en voldoende volharding: gevulde champignons volgens hetzelfde principe, alleen dan kun je het uitgeholde schaafsel van de champignons als deel van de vulling gebruiken. Tip: neem geen oude champignons die taai zijn, die fout maakte ik een keer…
Als je de knoflooksaus zelf maakt, doe dit indien mogelijk een dag van tevoren zodat ie echt epic is op het moment van serveren zelf. Tip: gebruik niet te veel knoflook (2 teentjes hooguit).
Zoetigheid? Hak fruit naar keuze in stukken en serveer op een groot bord met prikkers zodat iedereen kan eten wat ie wil.
Geen chips in huis? Snij een (zoete) aardappel in stukken, beetje olie en zout en ook in de oven. Hoelang weet ik niet precies, maar er zijn recepten van online.

Oh ik lees nu dat het voor jezelf is ipv voor een feest, hopelijk kun je een paar van deze ideeën toch nog gebruiken!