'Healthy Lifestyle' - De frustraties!

Hee meiden,
De afgelopen maanden ben ik bezig geweest met afvallen, gezond eten, trainen, hardlopen en in het algemeen gezonder leven. Dat gaat de ene keer best lekker, de andere keer loop ik tegen de meest uiteenlopende frustraties aan. Ik ben hopelijk niet de enige met dit soort problemen, dus spuw hier je gal over de frustraties/obstakels/rare opmerkingen waar jij mee te maken krijgt.

Ik weet dat er al verschillende afvaltopics zijn waar ongetwijfeld ook een hoop in geklaagd wordt en een lucht-je-hart-topic waar dit op zich ook best in zou passen. Als jullie dit topic dus overbodig vinden: prima, dan verwijder ik hem weer. Maar ik hoop dat we hier lekker kunnen zeuren over dingen die mensen buiten het Food&Sport board waarschijnlijk niet zo interessant vinden (en waar ik hopelijk lotgenoten in vind).

En ik heb dit topic natuurlijk niet zonder aanleiding gemaakt, dus hier mijn eerste lijstje:

• Dat mijn buik, sinds ik twee weken geleden terug ben gekomen van vakantie, standje ik-heb-teveel-gegeten aanhoudt in plaats van terug te gaan naar zijn normale, semi-platte vorm.

• Dat ik bovendien lovehandles heb ontwikkeld die er nooit zaten en nu ook niet meer weg willen gaan. Hoe harder ik train, hoe groter ze lijken te worden.

• Dat ‘zomer’ gelijk lijkt te staan aan oneindige (ongezonde) barbecues en liters alcohol en ik niet alles af wil slaan want dat is ongezellig. En ik mijn bikinilichaam, waar ik stiekem best trots op was, alweer kwijt ben voordat ik echt in bikini ben geweest.

Ugh die lovehandles…

Ben al een tijdje bezig, paar kilo’s krijt geraakt, betere conditie, alles gaat gewoon perfect, behalve die lovehandles.

En ik weet dat daar een bepaalde training voor nodig is, maar toch, het blijft vervelend, want hoe hard ik ook sport en doe, daar verandert echt niks aan.
:hammer:

Aah. Ik hoef nieteens echt af te vallen, maar wil minder snoepen etc.
Ik heb dus heel erg het probleem dat ik soms, ook na een goede lunch en tussendoortje (fruit bijv)., nog een keer honger krijg een uur voor het eten. En dan word ik dus misselijk.
Heeft iemand hier tips voor?

• Soms kan ik een dag makkelijk volhouden met 5 maaltijden, maar soms dus helemaal niet.

mijn buik is zeker mijn frustratie. Ik krijg hem nog niet echt helemaal plat

Is de tijd tussen je laatste tussendoortje en avondeten misschien te lang? anders zou je misschien voor eeen gezond tussendoortje kunnen gaan wat iets beter vult of een extra tussendoortje nemen, maar dan wel ietswat ook gezond js

Ja dit haha. Na een slechte tentamenperiode had ik opeens lovehandles :’) en weggaan, ho maar :stuck_out_tongue:

Dat ik me toch een beetje schuldig voel als ik een maaltijd neem wat in mijn ongezonde patroon thuishoorde (ik ben pas bijna 3 weken bezig dus hahaha)

Dat als ik een cheatday heb ik ook extreem goed ben in cheaten (niet een maar drie porties etc)

Dat ik zo hard probeer om de ongezonde dingen te laten staan, maar dat mijn moeder en broertje elke avond toch weer snacks op tafel zetten. Terwijl ze weten hoe vervelend ik dat vindt (1x per week sure, maar elke avond…). Ik kan niet wachten tot ik op kamers ga en mijn eigen boodschappen kan doen :confused:

dat gezelligheid altijd met ongezonde hapjes samen moet. soms zou ik willen dat er meer mensen in mijn omgeving gezond aten, zodat er op verjaardagen en avondjes met vrienden ook iets anders dan komkommer te eten valt, wil je gezond doen. zo grijp ik toch elke keer naar de chips ofzo. 1 avond in de week is niet erg, maar minder goed voor me figuur als je 4 avonden in de week wat afspreekt.

Mensen die samen met me willen sporten, want ‘jij weet waar je mee bezig bent’. En vervolgens alleen maar cardio en sit-ups willen doen. ‘Nee ik ga geen gewichten doen hoor, dat vind ik zo lelijk.’ Okee, dus ik ben lelijk. Thanks a lot. Ga lekker in je eentje sporten dan :’)

En de opmerkingen:

‘Ga je dat eten? Ik dacht dat jij zo gezond at?’
Want blijkbaar eet je alleen gezond als je leeft op blaadjes sla.

‘Heb je nu alweer honger?’
JA. ALTIJD.

‘Het is echt niet goed dat je zoveel sport hoor.’
Okee, ik zal voortaan een voorbeeld aan jou nemen, tot 12 uur in bed liggen, ontbijten met een rijstwafel en me 's avonds volgieten met drank.

‘Jij hebt makkelijk praten, jij wordt toch niet dik.’
Had je me zes maanden geleden en acht kilo zwaarder moeten zien. Zoiets heet discipline.

HEEEEL herkenbaar. Hoewel ik zaterdag voor het stappen bij vrienden thuis was en ze ineens met een bakje komkommers en snoeptomaatjes kwamen aanzetten. Want ja, dat heeft Tonnys ook altijd als we daar zijn :grinning:

En inderdaad die lovehandles, ook beetje aan de achterkant. Mijn taille krijgt steeds meer vorm, maar die lovehandles zijn echt hardnekkig!

Precies dit.
En de mensen die me raar aanstaren als ik in me eentje skate. Ik ben geen bezienswaardigheid. :pensive:

‘Eet je suikervrij? Waar slaat dat nou weer op? Een mens heeft suiker nodig hoor!’ :hammer:
‘Wat doe jij in de sportschool? Je bent toch al dun genoeg?’
‘Wil je ook een chipje? Oh nee… jij bent op dieet’. IT’S A LIFESTYLE YOU IDIOT :rage:
‘WAT EET JIJ NOU?!’ :flushed:

Grr ik herken me hier erg in!
Daarnaast ben ik een enorme emotie eter en dat HAAT ik.

[b]pff ik ben echt radeloos :frowning_face:
ik eet sinds een paar maanden gezond en sport er ook bij.
ik begon met een gewicht van 78 en nu geeft de weegschaal 84 aan?!
ik heb wel het gevoel dat ik iets slanker ben maar niet strakker, naja misschien zijn het de spieren haha :cold_sweat:

qua sport doe ik : 5 dagen per week paardrijden, daarnaast help ik elke dag een halfuur met de stallen uitmesten. 3 x in de week krachttrainingen en ik ga vanavond het hardlopen ook maar weer oppakken en dat ga ik dan 4 x in de week doen.[/b]
[b]

[size=3]T: niks want meestal zit ik nog te vol van het ontbijt haha

L: 1 beschuit met pindakaas en een bruinbrood met ei en komkommer

[size=3]A: wat de pot schaft haha

[size=3]Ik denk dat de feestjes in het weekend toch echt het probleem zijn...

Het is zoooo frustrerend om alleen maar aan te komen [/b]

mijn sportfrustratie is dat ik heel graag oefeningen zoals squats enzo wil doen omdat ik het allemaal strakker en mooi gevormder wil hebben máár ik heb best een dikke kont en dijen vind ik zelf, en voor de rest een heel slank lichaam. Maar mijn dijen en kont worden alleen maar steviger/dikker van die oefeningen en dat moet ik ook weer niet hebben zucht

Ik weeg 45 kg en ik kan hier nog niet eens een halve ochtend op overleven… Je kunt ook aankomen omdat je juist té weinig eet. Hierdoor heeft je lichaam het gevoel dat het moet ‘overleven’ en gaat in de spaarstand. Dus ik denk niet dat de feestjes een probleem zijn, ik denk dat je te weinig voedingsstoffen en energie binnenkrijgt.

Wat jij overdag eet is net mijn ontbijt. Ik denk dat ik over de hele dag genomen ongeveer vier keer zoveel eet, en ik word daar alsnog strakker mee. Dus ik zou vooral méér gaan eten. Met jouw beweging heb je echt meer nodig dan wat je nu eet, anders gaat je lichaam alles wat je binnenkrijgt opslaan als vet en val je inderdaad niet af.

Dat is een ‘nadeel’ van ongezond eten. Ik neem eigenlijk altijd zelf iets mee en daar doen mensen nooit moeilijk over. Wel belangrijk dat je het dan even goed uitlegt natuurlijk.