He says, she says.

[i]Hee meiden! Ik heb al eens eerder een verhaal gepost maar er kwam niks meer uit.
Ik ga het opnieuw proberen, door middel van een andere verhaal stijl. Namelijk waarvan je
zijn gedachtes leest en die van haar!

Het verhaal gaat over Dana en Mike, die elkaar door een blinddate ontmoeten. Het lijkt allemaal perfect en onschuldig maar Dana draagt duistere geheimen met zich mee en Mike blijkt niet zo liefig te zijn.
Hoe zou het aflopen met hun oh zo romantische (of toch niet zo?) lovestory !?[/i]

O1 Een klein voorstukje!
Dana
Zenuwachtig liep ik richting de ingang van de bioscoop. Een ‘blinddate’ vond Merel
hét perfecte idee om Quince te vergeten. Hoe streng ik er ook op tegenstemde, het
lukte Merel altijd om mij over te halen. Quince was mijn ex, ondanks dat we nog
veel van elkaar hielden was dit het beste. Hij woonde nu in Frankrijk en bouwde
daar alles opnieuw op. En ik, ik ging gewoon door met mijn leventje… Want tja, de
tijd tikte door hè.

Mike
Zenuwachtig, spelend met de gouden ring om mijn rechter ringvinger, keek ik om mij
heen. Om de zoveel seconden keerde ik mijn blik op mijn horloge. Wanneer de deur open
ging, overspoelde zenuwen en knikkende knieën mij. Mijn nichtje Merel had me een
foto laten zien. Bloedmooi was ze, prachtige bruine ‘bambi’ ogen en mooi donkerbruin
golvend haar. Ze had geen idee hoe ik eruit zag dus moest ik wel op haar afstappen.
Ik wou net een rondje lopen toen ik haar door de deur zag verschijnen. Ze keek zo
onschuldig en verlegen. Het was gewoon bijna perfect!

oehh spannend. Het lijkt me wel een leuk verhaal!

Wat ik me even afvraag is of je iedere keer vijf regels per persoon gaat schrijven of ook langere stukken? Dat dit alleen je voorstukje is zodat je beide personen ziet of dat het altijd zo is? Ik kan er verder niet veel van zeggen, je schrijfstijl staat me niet meteen heel erg aan maar dat kan komen als je langere stukken schrijft.

Er staat trouwens een foutje in, bij Mike moet seconde, secondes of seconden zijn.
En je beide stukjes beginnen met het woord zenuwachtig, wat ik persoonlijk een beetje lelijk vind.

Je vraagt trouwens in je beginpost niet per se om commentaar, dus als je dat niet wilt dan moet je het zeggen en dan houd ik mijn mondje wel!

Commentaar en tips zijn altijd welkom hoor! En ik ga wel langere stukken posten, dat van seconde zal ik meteen even verbeteren en dat het beide met zenuwachtig begint, ja ik had daar zelf niet zoveel last mee.
Dankjewel! (:

Nouja oké, ik dacht ik zeg het toch maar even want dat viel me op toen ik het las! Mooi dat je wel langere stukken gaat posten, want dat leest prettiger. Ik ben zelf ook een verhaal aan het schrijven vanuit twee personen en het is wel heel leuk, maar ook best lastig!

Dana
Zuchtend keek ik uit mijn raam, het was somber en koud buiten. Maar desondaks het weer voelde ik mij fantastisch. Mike had me als een echte gentleman thuisgebracht door de stromende regen. Het was echt super met hem, net als in een sprookje. Telkens denk ik terug aan die kus, zijn warme zachte lippen op de mijne. Ik weet niet wat ik had. Ik had nog nooit zoiets gevoeld. Met Quince was alles perfect maar toch… Dit met Mike, dit had iets. Iets anders. Ik kon mijn gevoelens niet precies beschrijven, vlinders waren er niet, nee iets anders… ‘Daan, wij gaan! Houd het huis heel oké! Doeg schat!’
‘Doei mam en pap! Veel plezier!’ Mijn ouders gingen altijd weg in het weekend, meestal verveelde ik me dan echt dood. Doordeweeks zag ik ze ook niet zoveel, omdat ik lange dagen op school maakte. ‘trrrr zrrrr trrrr.’ Ik greep naar mijn telefoon.

• U heeft twee nieuwe berichten. - Snel vloog mijn vinger over het scherm om naar mijn inbox te gaan. Twee berichtjes van Mike! Ik kon er niks aan doen maar ik begon helemaal te glunderen.
    Mike:
    Hee Dana, ik wou je even zeggen dat ik het een topavond vond.
    We moeten echt nog eens wat afspreken. Xx
    Zonder één seconde te twijvelen opende ik meteen de tweede, die ook van Mike was.
    Mike:
    Kan ik vamiddag anders even langskomen? Wil je graag zien. Xx
    Ik besloot niet langer te wachten en meteen te reageren.
    Naar Mike:
    Hee Mike, ik vond het ook echt heel gezellig! Ja lijkt me leuk!
    Weet je nog waar ik woonde? Nummer 52! Tot zo! xo
    Glimlachend keek ik mijn kamer door, wat al verbroken werd. Het was een puinhoop en dat mocht hij echt niet zien. Overal lagen kleren, lingerie en ondergoed. Ik zette wat muziek aan en begon razendsnel alles van de grond te rapen. Het meeste was schoon dat had ik alleen gepast om te kijken hoe het stond. Een kleine vijftien minuten later was ik eindelijk klaar. Ik haalde snel een kam door mijn haren heen, toupeerde de boel daar een beetje en tekende mijn wenkbrauwen nog wat bij. Ik liep net de trap af toen de bel ging. ‘Hey.’ Zei ik verlegen. ‘Hey Dana!’ Hij knipoogde met een big smile op zijn gezicht. We liepen naar boven en al snel had hij mijn bed veroverd. Het zat lekker was zijn excuus. Hij klopte naast zich, als teken dat ik erbij moest komen liggen. Wat kon het kwaad? Ik kroop naast hem en hij hield mij stevig vast. ‘Dana ik krijg het warm van je…’ Hijgde Mike’s stem in mijn oren. Ik schrok, waar was hij mee bezig. Hij had ineens een vage blik in zijn ogen, hij duwde mijn armen boven mijn hoofd en ging op me zitten. ‘Mike stop!!’ Zei ik kalm. Hij ging van me af en stond op, met zijn rug naar me toe. ‘Is er iets?’ Vroeg ik aarzelend. ‘Nee schatje, er is niks, alleen ik krijg net een berichtje dat ik moet gaan.’
    ‘Ooh oke, ik laat je wel even uit.’ Ik liep achter hem aan de trap af. Hij gaf me een kus in de deuropening en liet zijn hand over mijn schouder gaan naar mijn rug. Zonder om te kijken of gedag te zeggen liep hij weg. Mij achterlatend vol vragen en verwarring.