Hé, dat is mijn fiets!

Hier zat ik gisteravond nog over na te denken ( ja ik denk over rare dingen na) , mijn fiets is namelijk een keer gestolen en ik zat er over na te denken wat ik zou doen als ik iemand zou zijn die MIJN fiets had, stel jouw fiets had een hele grote kras ergens en die herken je ( dus je weet zeker dat het de jouwe is) , en diegene loopt met z’n hand aan de fiets ( dus makkelijk aan te spreken, hoef je er niet achteraan te rennen!)

Wat zou jij doen? Aanspreken of laten gaan?

Ligt er aan of ik een nieuwe fiets zou hebben :") Maar ik zou hem/haar wel aanspreken denk ik. Kan natuurlijk zijn dat die hem weer ergens heeft overgekocht, maartoch.

Pff dat had mijn vriend een keer haha … Alleen was het niet zijn fiets die gestolen was, maar reed hij op een gestolen fiets. Hij had die fiets van iemand anders gekocht dus zelf niet gestolen.

Maar hij fietste dus naar de voetbal en er reed een man achter hem aan en mijn vriend dacht dat hij de weg wilde weten ofzo dus hij stopte. Maar die man eiste dus ZIJN fiets terug. En mijn vriend moest zijn naam en adres aan hem geven enzo, maar dat wilde hij niet. Dus heeft die man de politie opgebeld en mn vriend mocht niet weggaan (Hij had trouwens 112 gebeld -,-) Maar toen is de politie dus gekomen maar er was geen bewijs dat die fiets gestolen was. Maar mijn vriend die fietst er niet meer op haha… Die heeft al een andere fiets gekocht …

Het was trouwens een heeeeele oude fiets…

Ligt er inderdaad aan of ik al een nieuwe fiets heb of niet. En ligt ook aan de persoon die mijn fiets vast heeft. Als het zo’n bodybuilder is mag hij hem houden.

Had een vriend van me laatst, toen zag hij iemand fietsen in het dorp op zijn fiets die gestolen was het weekend ervoor. Teruggevraagd en teruggekregen :’)

van verte heel hard roepen ´´DIEFFF HELPP HIJ HEEFT MIJN FIETS GESTOLEN´´ en erachter aan rennen. wedden dat ie uit schaamte je fietst terug geeft LOL

^Of hij fietst juist hard weg! :’) Ik zou er naar toe gaan en hem aanspreken dat het mijn fiets is. Als ik die van mij zou zien zou ik daar echt wel 99% zeker van zijn dat het hem is. Want hij is fel blauw met sommige onderdelen die niet helemaal meer goed zijn :stuck_out_tongue:

• dubbel

Ligt eraan waar het is, in de stad: achter aangaan. In een wijk: Politie bellen.

Haha precies, en ook of het in de stad is, of op het platteland :stuck_out_tongue_winking_eye:

In Amsterdam is de kans groot dat diegene hem niet zelf gestolen heeft maar bijv. van een junk heeft gekocht.

Ik zou niks zeggen, je kunt niks bewijzen en voor je het weet heb je een klap op je bek. (De politie doet hier overigens vrij weinig aan gestolen fietsen.)

Ik zou het volgensmij niet eens durven om zo iemand dan aan te spreken haha :’) naja ligt er wel aan hoe hij/zij er uit ziet natuurlijk

SOWIESO aanspreken. Ik mis mn stevige omafiets echt, ik fiets nu op het krakkemikkigiste fietsje ooooit.

ik zou vragen waar hij die fiets vandaan heeft xd.
kijken wat diegene zou zeggen. en dan daarop in vragen

hmmm… als het echt een mooie fiets van me was geweest was ik samen met iemand anders(vriendin/volwassene ofzo) er naar toe gegaan en vriendelijk aangesproken. of anders stiekem een filmpje of foto maken van die kerel, dat vind ik ook wel iets voor mij XD

de fiets van een jongen uit mijn klas was ooit gestolen en een dag later vond hij hem terug op marktplaats.
ik zou diegene wel vriendelijk aanspreken - als me dat lukt, want dan ben ik natuurlijk boos.

Lijkt me moeilijk… Want je weet niet of de fiets is overgekocht … Ik denk dathet vrij weinig zin heeft naar de politie te gaan want je kunt het ook niet bewijzen. Overigens ben ik ook te verlegen om dat te zeggen… nja.