HDR-fotografie

Ik weet niet of hier al een topic over is, maar ik ben erg benieuwd naar mensen
die weleens een HDR-foto schieten.
Het principe is heel makkelijk: je combineert vijf foto’s met verschillende belichtingen met elkaar, op zo’n manier dat je een heel mooi effect krijgt.
Typ maar eens in bij google, HDR.
Voor mensen die benieuwd zijn, hier is een artikeltje over dit onderwerp:

http://jantasie.blogspot…/hdr-fotografie.html#more

Hebben jullie weleens een HDR-foto gemaakt? Zo ja, plaats hem hier!

Eh, probeer je nu niet gewoon je blog te promoten? :slightly_smiling_face:

Nee Noattitude!
Ik ben heel benieuwd naar hoe mensen een HDR-foto maken, op welke
manier zij dat doen, en hoe je het beste effect krijgt. Als jullie HDR-foto’s of artikelen van je eigen blog hebt, plaats ze hier dan alsjeblieft!

Ik heb mn camera niet bij de hand, maar hoe zet je je autofocus ook alweer uit?
Ik twijfel tussen twee dingen, alleen doordat ik mn camera nu niet heb kan ik het niet controleren…

Ik klink nu echt blond.

@Valentina,

Bij je camera zit een knopje waarop ‘A’ (staat voor Autofocus) en M staat (manual)
Het knopje moet je op M zetten, anders gaat je camera automatisch scherpstellen op dingen die jij niet scherp wilt hebben.

Haha had ik het toch goed. Begon opeens te twijfelen. Schiet trouwens nooit foto’s op de autofocus stand. Dankjewel! Ik ga het eens uitproberen van de week.

Oke :slightly_smiling_face: Ik heb zelf nog nooit handmatig hdr foto’s gemaakt, wel bewerkt in photoshop, maar dat is lelijk haha.

Wauw die foto’s zien er prachtig uit! Handig :slightly_smiling_face:

Ik ga het van de week ook eens zelf proberen, dus dan zal ik hier een foto posten! :slightly_smiling_face:

@noattitude, ben benieuwd, heb je er een foto van?

Vindt het echt prachtig!
Jammer genoeg heb ik geen spiegelreflex.
Moet dat persé dan?

@originalcOpy

Nee hoor, dat hoeft niet!
Maar met sommige camera’s is het net wat moeilijker om de belichting in te stellen,
met een spiegelreflex kan je dit makkelijk instellen. En de kwaliteit van de foto’s is
over het algemeen toch wel beter bij een reflex, maar ook dat verschilt per camera.