HDR fotografie

Nou heb ik tot nu toe nergens een topic daarover gezien. En aangezien ik me daarin probeer te verdiepen wil. Althans gewoon uit wil proberen. Wat ik onderandere in dit heerlijke weer ook heb gedaan en het niet mocht baten. Hoop ik dat misschien mensen wisten wat ik fout heb gedaan?

Ik heb 3 foto’s gemaakt met statief maar zoals je ziet op de fotos zit er zo irritant randing om de bomen heen(zijn sowieso niet mooie beelden, i know :’]). Plus bij sommige kan ik nieteens normaal samen voegen omdat er supah veel ruis in zit(die richting). Maar ligt dat dan aan het samen voegen of was het beter geweest om 5 foto’s te maken?

Ik hoop zo dat iemand het weet :grinning:

http://i53.tinypic.com/33k85y0.jpg

http://i56.tinypic.com/2prhhz5.jpg

Hoe voeg je het samen en hoe stel je camera in om de foto’s te maken?

Ik voeg ze samen met Photomatix Pro 3. En m’n camera staat op RAWR ingesteld. Ik heb een foto -2 gedaan, 0 en +2 gedaan. En dan hoort het te werken. Tenzij ik er beter 5 had kunnen maken?

Het is gewoon prima wat je doet hoor het is gewoon HDR. Maar je kunt het ook nog een keer met 5 proberen geeft wel nog meer effect.

O trouwens als je het effect wilt hebben wat je op goolge vind moet je er hard aan photoshopen. Dat is namelijk de kunstvorm HDR. HDR werd eigenlijk gebruikt om de lucht en landschap in een foto goed belicht te krijgen.

Ik weet dit toevallig omdat, we net hdr hebben behandeld op school :slightly_smiling_face:.

Ja maar het punt is dus dat die bomen niet kloppen als je goed kijkt kan je zien dat er vaag randing omstaan , wat nogal lelijk is, ookal zijn de beelden zelf ook niet heel mooi vind ik persoonlijk x]

ooh okay! Ja ik zou van mn fotografie docent ookal informatie krijgen erover , maar ik had geen geduld ofc x] Want dat was ze nu aan het behandelen met een aantal 2e jaars
Maar ik zla wel gaan google :grin:

Oh dat wil ik ook nog een keer doen :slightly_smiling_face:
Ik vind je resultaten, vooral de tweede, mooi hoor!

Heb er verder geen verstand van maar heb er wel al een aantal keer over gelezen op internet en volgens mij doe je het op de goede manier… Met 3 foto’s moet het lukken en je hebt ook het goede programma.

Hier nog een site, misschien heb je er wat aan; http://zoom.nl/artikel/20479/expertcursus-hdr.html

edit: oh die doen het wel met photoshop haha.

hmm tja je kunt wel proberen om in photoshop het nog een keer over te doen.

Ga naar file-automate-merge to HDR.

Dan kun je bestandje er in zetten en past hij ze automatische op elkaar als het goed is. Kun je ook nog kiezen hoe donker of licht. Mocht je meer foto’s maken kun je er ook nog uitlaten door de vinkjes uit te klikken.

Ik vind persoonlijk alleen de HDR’s mooi waar er heel erg gephotoshopt word of waar je het niet ziet maar dat is smaak :slightly_smiling_face:.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Naar welke school ga je trouwens als ik vragen mag :slightly_smiling_face:.

Heel erg bedankt in iedergeval! Ik vind overigens ook alleen de HDR’s mooi waar je het niet ziet. Daaarom dacht ik misschien weten het mensne hier het wel xD

Grafisch lyceum Rotterdam!

whaha en welke docent ging het je uitleggen wat dan kun je denk lang wachten.

Ja Sabrina Gaudio :’] Aangezien ze het laaste periode fotografie ookal een mailtje zou sturen wat ze niet had gedaan. En ik d’r maar weereens moest gaan mailen , Nog een grote kans dat ze nog weer vergeet terug te mailen. ;d IK HEB ZO VOOR VERMOEDEN

hahah nou neem van mij aan die weet niet eens wat ze er mee aan moet. En nee ze legt nou niet echt uit aan tweede jaars hoe het moet. Wat ze weet zelf niet hoe ze het moet doen. Zoals ik hierboven heb uitgelegt word het uitgelegd en anders moet je ze zelf op elkaar gaan plakken.

LOL! Zit je in het tweede jaar? :grinning: ALthans neem aan van wel dan xD

Ja, snap alleen niet zo goed wat ik daar doe maar goed. Heb gelukkig nog een ander diploma voor ik hieraan begon want, wat een school. Maar goed jullie eerste jaar is te minsten wel aardig geregeld wij hadden in totaal 4 lessen fotografie gehad het eerste jaar :slightly_smiling_face:.

Neeee ik heb dat dus nu al van wat doe ik hier! Moet je dus na gaan hoe erg dat word volgend jaar :’] Het word op die opendag veel mooier gemaakt dan het werkelijk is en we trappen er allemaal in hahaha. Ik vind persoonlijk dat ze die toelating veel strenger hadden moetne doen. Het niveau ligt echt heel laag qua fotografie vind ik. Niet dat ik mezelf nou heel goed vind hoor xD

Het tweede jaar is wel beter hoor. Alleen je moet er gewoon even door heen want stage is natuurlijk waar je het uit eindelijk leert. Maar inderdaad de toelating moet veel strenger en ook door mensen gedaan laten worden die er echt verstand van hebben. Ook de toelating tot elk volgend jaar en de klassen selectie. Maar goed daar waren ze al wel mee bezig geloof ik.

Ooh okay! Ik weet alleen dat je die competentie punten moet hebben en minimaal 85% procent moet staan om over te gaan. Maar worden in het 2e jaar ook de klassen door elkaar gezet? Bedoel datje met andere mensen zit dan het eerste jaar? Want die laatste periode heb je natuurlijk dat catwalk gedoe en word je in groepen verdeelt. En een vriendin van mij was like, als dit de klassen zijn van volgend jaar ga ik dat niet leuk vinden :’]