hbo'ers : hoeveel dagen / uren per week werken jullie?

Hi allemaal, zoals de titel al zegt: hoeveel dagen / uren per week werken jullie?

Ik ben vandaag aangenomen bij de jumbo voor de kassa en nu moet ik drie dagen per week werken. Twee dagen doordeweeks en 1x in het weekend. Ik vroeg me af of dit niet teveel is en je zo wel tijd overhoudt voor je studie? Ik doe Hbo-Verpleegkunde.

Groetjes :upside_down_face:

Ik studeer voltijd en daarnaast werk ik twee dagen per week, meestal één dag doordeweeks en één dag in het weekend. Dit komt voor mij precies goed uit. Ik heb ook een tijd >20 uur per week gewerkt en dit was toch wel erg veel, maar dat verschilt per persoon/studie natuurlijk :slightly_smiling_face:

weg

Ik werkte tijdens mn hbo 8-12u per week denk ik, dat was wel alleen doordeweeks. Als je het goed plant moet het kunnen, dus vooruitwerken en een planning maken is wel echt belangrijk. En direct aangeven als je het niet redt.

Het verschilt een beetje per persoon en misschien ook per studie. Ik studeer voltijd bedrijfskunde en werk ongeveer 20 uur daarnaast.

Ik ga nu 4 dagen stage lopen (ik heb tegen mijn werk gezegd 5 lol) en 1 dag (8 uur) werken. Dan heb ik 2 dagen vrij.

Ik werk niet… Met mijn studie vind ik dat persoonlijk ook niet echt mogelijk aangezien ik 6 dagen per week stage heb. Ik zou kijken hoeveel uur je bezig moet zijn met school, en hoeveel tijd je dan over hebt. (En altijd in je achterhoofd houden dat je altijd nog kan stoppen met werken als het te veel wordt. Proberen kan nooit kwaad.)

Ik heb tijdens hbo verpleegkunde ook een bijbaan gehad. Ik weet niet wanneer je stage moet lopen, maart ik vond 3x werken en ook nog 3 dagen stage best pittig! Daarom ben ik minder gaan werken. En als je straks meer ervaring hebt zou ik een baantje in de zorg nemen (flexcontract ofzo, dan kan je zelf bepalen wanneer je wil werken) en dan verdien je meer dan bij de jumbo + je doet ervaring op.

Ik werk meestal 16 uur per week (twee dagen van 8 uur), soms zelfs meer. Ik kan dat prima combineren, maar ik heb altijd weinig contacturen gehad op school. Dat verschilt natuurlijk per studie. Tijdens mijn stage (5 dagen per week) werkte ik daarnaast niet.

-

Ik heb rond de 30 contacturen per week en daarnaast moet ik veel lezen en opdrachten maken, dus ik werk niet. Ik doe een universitaire studie. Ik zou gewoon even kijken of het je aankan. Als het niet lukt, kun je altijd ontslag nemen.

Afgelopen twee jaar heb ik altijd 8 tot 12 uur gewerkt naast mijn studie. Wel had ik altijd 1 dag vrij van school, daardoor kon ik het altijd gemakkelijk redden. Afgelopen semester heb ik fulltime (38/40 uur per week) stage gelopen, toen werkte ik niet.