HBO Vervolgopleiding

Hoi allemaal,

Ik heb bijna mijn MBO 4 onderwijsassistent diploma. Aangezien hier vrij weinig werk in is moet ik door studeren. Ik ben deze opleiding gaan doen omdat ik pabo wilde doen, dus juf wilde worden. Helaas weet ik niet of ik dat nog wil. Pabo schijnt erg zwaar te zijn en ik ben bang dat ik dat niet aan kan. Ook heb ik zitten denken om de nieuwe opleiding social work te doen, alleen het hbo schrikt me toch af.

Ik weet dus nog niet goed wat ik wil. Ik had dus aan mijn ouders voorgesteld om een tussenjaar te gaan nemen en te gaan werken, of nog een jaartje mbo te doen en dan nog een diploma te halen. Na dat zou ik dan nog hbo kunnen doen.

Helaas zijn mijn ouders daar erg op tegen en moet ik hbo doen, alleen ik ben zo bang voor het hbo en ik weet niet wat ik wil.

Heeft iemand misschien ervaring met deze opleiding, of nog een andere aanrader qua opleidingen?
Of zijn er mensen die van het mbo komen die hbo zijn gaan doen en mij hun ervaring kunnen vertellen?
Groetjes !

Ikzelf heb ook eerst een MBO 4 opleiding gedaan. Daarna ben ik SPH gaan doen. Ik zat met dezelfde onzekerheid als jou. Kan ik het HBO wel aan etc. Achteraf gezien is het me echt ontzettend meegevallen en als ik voor dezelfde keuze zou komen te staan dan zou ik het zo weer doen. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik het wilde proberen en als ik het niks vond of het niet aan kon dat ik mezelf dan voor 1 feb zou uitschrijven, waardoor ik geen studieschuld zou hebben. Ik zou dan niet achteraf kunnen zeggen had ik toen toch maar een andere keuze gemaakt! Succes met je besluit