HBO Verpleegkunde

Hi!

Ik denk er aan om in september te starten met de opleiding verpleegkunde HBO-niveau).
Heeft er hier iemand ervaring?

Daarnaast heb ik nogal moeite met rekenen en wiskunde, zou dit een probleem kunnen wezen?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Hoi!

Ik volg de mbo-verpleegkundige opleiding en ik weet niet of er heel veel verschil tussen zit…
Het is echt superleuk en vooral de stage geniet ik van. Je helpt andere mensen en voelt je aan het einde van een dienst moe maar voldaan.

Het is wel zwaar werk zowel lichamelijk als psychisch. Maar ik zou voor geen goud wat anders willen doen!
Je taken in een ziekenhuis bestaan onder andere uit:
Mensen helpen met wassen, in en uit bed en naar het toilet.
Medicatie delen, injecties geven, infusie.
Drains verwijderen, wonden behandelen.
Mensen begeleiden van opname tot ontslag (anamnese, voorbereiden op OK, vitale functies van de patiënt controleren, thuiszorg regelen en nog veel meer)
*Dit is op basis van een Orthopedische afdeling in het ziekenhuis

Verder is het werken in een verpleeghuis ook echt superleuk!! Ik wilde altijd in het ziekenhuis, maar ben er achter gekomen dit veel leuker te vinden. Je doet minder verpleegtechnische handelingen en bent meer bezig met helpen met wassen. Dat is niet wat ik er leuk aan vind hoor.
Maar de mensen blijven er in principe tot hun dood en je bouwt gewoon een band op. Het ziekenhuis is wat zakelijker vind ik.

Verder over het rekenen: Daar had ik ook wat angst voor.
En ik kan je vertellen: ik ben er niet goed in!
Maar door de lessen en veel oefenen gaat dat goed komen hoor!!
In principe gaat het om berekenen van hoeveel medicatie je de patiënt moet geven. Als je je dan aan de Gouden regels van het rekenen houd, zit je altijd goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!

Zijn er nog meer mensen die hier deze studie gaan volgen? :slightly_smiling_face:

Ik in September! Ben alleen nog aan het twijfelen over de locatie.

Ik begin in september aan de verpleegkundige opleiding op mbo 4 niveau. Ik zit nu nog in havo/vwo leerjaar 3, maar omdat ik al 17 ben en ontzetten veel heb mee gemaakt ga ik de overstap toch maken. Ik heb er onwijs veel zin in. Ik ga hier na wel gewoon doorstuderen op hbo niveau. Ik ben ook wel benieuwd hoe mij rekenen zal afgaan. Het is niet echt mijn beste vak, maar we gaan er gewoon voor!

@miss-suussjj

In welk leerjaar zit je nu?