HBO studie na afronden WO studie

Ik heb hééél lang getwijfeld (en zelfs een tussenjaar genomen om nog meer te twijfelen) tussen psychologie (wo) / pabo (hbo) en pedagogische wetenschappen (wo)

Ik ben nu bezig met psychologie (wo) en wil daarna de master kind en jeugd nog gaan doen. Maar ik zou later ook heel graag als juf voor de klas staan en ervoor zorgen dat ook die ‘‘special need kinderen’’ in het regulier onderwijs meekunnen (omdat zij steeds minder vaak worden doorverwezen naar speciaal onderwijs, maar de meeste juffen en meesters zich geen raad weten met deze kinderen). En omdat ik het gewoon echt heel leuk vind om kinderen iets te leren en voor de klas te staan (ik geef nu al regelmatig gym-clinics op basisscholen en dat vind ik echt fantastisch leuk om te doen)

Heb jij of ken jij iemand die na afronden van zijn wo studie nog een hbo studie is gaan doen? Is het lastig? Want wo is natuurlijk best wel zelfstandig en hbo is echt weer terug naar veel verplichtingen ed.
En weet iemand hoe dit zit als je kind en jeugd hebt gedaan, of/hoeveel vrijstellingen je krijgt op de pabo?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Als ik het goed heb is er een combistudie waarin de pabo en een opleiding samenworden gevoegd. Zo heb je een wo en een pabo diploma. Ik denk trouwens dat je met een master nog wel voor de klas kan gaan staan als je een master in die richting doet of een minor oid.

Er bestaat een academische pabo. Die kun je in Groningen en in Utrecht volgen. Is dus een combinatie van pabo en pedagogiek.

Ook bestaat er een pabo speciaal voor mensen die al een HBO of WO opleiding hebben afgerond. Dan kun je de pabo binnen twee jaar meende ik afronden, misschien is dat een interessante optie? Dan hoef je geloof ik namelijk al die onderzoek vakken en dergelijke niet meer te doen!

Ik wist inderdaad van die universitaire pabo maar pedagogische wetenschappen vind ik minder leuk dan psychologie vandaar dat ik daar toen niet voor heb gekozen.
Helaas is er geen combinatie pabo psychologie. :’(

Up