HBO studie kiezen.. HELP!

Hallo,

Deze stille meelezer heeft besloten om ook een topic te openen want ik weet het echt even niet meer.
Het gaat over mijn studiekeuze. Ik ben al naar heel veel open dagen, meeloop dagen en een studietry-out geweest maar nog weet ik niet welke studie ik zal kiezen. Kunnen jullie me misschien helpen? Ik zoek een studie op HBO niveau richting economie.

Gelukkig weet ik wel een beetje welke richting ik op wil, maar dan zijn er nog zoveel studies… Ik zal even vertellen wat ik leuk vind:

Hoe ben ik: aanpakker, zelfstandig, doelgericht, creatief, onderzoekend en ondernemend
Favoriete vakken: management&organisatie en economie
Niet goed in: talen
Ik vind leuk: presenteren
Ik vind intressant: aandelen, beurzen, handel (import/export), marketing, leiding geven

Ik hoop dat je misschien denkt van ‘he dit past bij jou’ of jezelf hierin herkent en kan vertellen welke studie jij doet of wilt gaan doen. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer…

bedankt!

Misschien facilitair management?
Verder ben ik niet echt georiënteerd in de economische richting, maar misschien heb je er wat aan!

^^
Ik studeer Facility Management, nog maar 7 weken :grinning:, mocht je vragen hebben hoor ik het wel!

Eventueel hier kijken:

http://www.qompas.nl/

Of kijk op de site van scholen.

(Weet niet waar je woont… beetje afhankelijk daarvan)

Ben ook al een tijdje een stille lezer, maar ik heb me naar aanleiding van jouw topic aangemeld. Ik studeer zelf facilitair management maar ik denk dat dit niet in de richting komt van wat jij wil doen. Bedrijfseconomie is echt maar een heel klein onderdeel van de studie, en het niveau van dit vak komt ongeveer overeen met 5 Havo M&O (vind ik), dus ik weet niet of dat is wat je wilt. Hetgeen dat je zegt interessant te vinden, komt er eigenlijk allemaal niet in voor op leiding geven na.

[size=1em]Succes ermee!

eventmanagement?

Bedrijfseconomie of commerciele economie

En voor de mooie balans tussen economisch en sociaal (maar wel meer economisch gericht): Human resource management :slightly_smiling_face:

Hee super bedankt voor de suggesties :slightly_smiling_face:

Facility management is niet helemaal wat ik zoek, ik heb al eens een meeloopdag gedaan en dit is niks voor mij.

@Carpediem, ik had ook al het idee dat daar niet echt een studie voor is helaas. Bedrijfseconomie en commerciële economie zal ik nog eens naar gaan kijken. Is bedrijfseconomie niet heel veel balansen en rapporten maken enzo?

Human resourch management is ook niks voor mij, daar heb ik niet zoveel mee.

Ik hoop dat jullie nog meer ideeën hebben!

upje

Waar woon je ongeveer? Dan kun je ook op de site van de dichtstbijzijnde grote hogeschool kijken. Daar staat vaak uitgebreid op wat voor studies ze aanbieden en wat het inhoudt.

Ik studeer zelf aan de Hanze Hogeschool in Groningen en die hebben een hele uitgebreide website! Misschien heb je er nog iets aan, ook al ga je er niet studeren, misschien doe je wat ideeen op qua studierichtingen enzo.

http://www.hanze.nl/home/Vind+een+opleiding.htm?cp=interesse&item=Economie+en+Bedrijf

Commerciële Economie!!

Sorry, ik heb verder geen idee wat de opleiding bedrijfseconomie precies inhoudt. Bij het vak bedrijfseconomie bij mijn opleiding is het inderdaad veel balansen opstellen, kostprijs en dat soort dingen. Aandelen, beurzen, handel etc. komt er (tot nu toe) niet in voor. Bedrijfseconomie op mijn opleiding is veel meer Management & Organisatie dan economie.

Commerciële economie inderdaad!

Communicatie of commerciële economie.

Hmm, commerciele economie komt inderdaad dicht in de buurt. Maar waarom krijg ik nou geen ‘dat is het!’ gevoel :confused:

Met de opleiding communicatie kun je PR manager worden, en eventueel je eigen PR bureau starten. Lijkt je dat niks?

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/taal-communicatie/commercieel/communicatie

wat ik lees over wat communicatie inhoud lijkt me dat ook niet zo geweldig eigenlijk… pff waarom is dit zo lastig?? :S

Al met de decaan gepraat?

@moriarty al meerdere malen, en heb morgen weer gesprek. Eens kijken wat ze zegt. tot nu toe heb ik alleen maar gehoord dat ik er ‘dieper op in moest gaan’ en dat probeer ik maar ik heb zo het idee dat ik faal…

trouwens, super lief dat jullie meedenken :slightly_smiling_face: voelt het toch niet meer alsof ik er alleen voor sta :slightly_smiling_face: