HBO strafrecht/criminologie

Hoi,

Ik ben momenteel in een tussenjaar en ik zoek dus naar een hbo-opleiding om te doen. Nou vroeg ik me af: is er een HBO studie die de richting van criminologie op gaat? Google word ik niet wijzer van, die geeft alleen cursussen van LOI enzovoorts. Ik ben geïnteresseerd in strafrecht, criminaliteit enzovoorts.

Iemand die meer weet dan ik op dit gebied? Ik ben al maanden op zoek naar een studie en dit is eigenlijk het enige dat een beetje m’n aandacht trekt. Ik heb echt bijna alles al gezien qua opleidingen.

Ik weet alleen dat er een universitaire opleiding ‘criminologie’ is, maar ik denk dat dat toch te theoretisch is voor mij. En bovendien zou ik dan alsnog een P moeten halen op het hbo.

Hoop iets te horen van iemand!

Forensisch onderzoek misschien?

http://www.hva.nl/opleiding/voltijd/forensisch-onderzoek/

ik studeer hbo rechten en strafrecht is een redelijk groot gedeelte van wat ik leer, ook kan ik een minor kiezen waar je een paar maanden criminologie krijgt en een paar maanden weer iets met strafrecht.

misschien niet helemaal wat je zoekt, maakt het komt in de buurt. eventueel kan je een stage zoeken wat ermee te maken heeft en afstuderen in die richting en dan ben je er toch het grootste gedeelte van je studie wel mee bezig.

Ik wil ook iets in die richting doen maar misschien is recherche iets voor je?

Ik ben helaas niet toelaatbaar met mijn havo profiel C&M bij de opleiding Forensisch Onderzoek. Echt heel erg jammer!

Ik heb ook al gekeken bij de politieacademie, maar helaas gaan ze de komende maanden geen vacatures meer plaatsen en dus geen opleidingen aanbieden.

Hbo rechten lijkt me een zeer droge en theoretische opleiding. Ik ben meer praktijk gericht en wil me echt focussen op strafrecht/criminaliteit…

op de universiteit is het natuurlijk al helemaal theoretisch (maar dat zei je al).