HBO stoppen?

Hallo,
Ik heb een MBO4 diploma behaald, toen ben ik 2 jaar gaan werken en begin dit schooljaar ben ik aan een nieuwe studie begonnen op HBO niveau.
Ik heb tot nu toe alles gehaald behalve 1 toets. Nu ben ik bang dat ik die niet ga halen en dan kan ik mijn propedeuse dit jaar niet meer halen, maar wel volgend jaar.
Ik vind deze opleiding niet leuk, echt niet. Maar ik wilde niet stoppen omdat ik weet dat mijn ouders dan erg teleurgesteld zouden zijn. Dus ik heb de datum ‘‘uitschrijven voor feb’’ niet gehaald. Dus nu weet ik niet hoe dat zit met de studieschuld. Ik had gewoon moeten stoppen voor februari maar dat heb ik helaas niet gedaan.

Als ik zorg dat ik mijn P wel haal, dit jaar of volgend jaar eventueel, en dán pas stop, is het dan met minder consequenties dan als ik nu stop?
Ik leen 450 euro per maand om mijn huur te betalen, mijn ouders hebben het collegegeld betaald.

Weet je wat je wel wilt?

Met je P kun je evt ook instromen in universitaire studies dus heb je meer keuze. En ik denk dat het beter staat op je cv dat je in ieder geval wel een P hebt. Bovendien kan het je vrijstellingen geven als je een studie gaat doen in een soortgelijke sector.

Maar wat vind je er niet leuk aan? Ik denk dat dat vooral belangrijk is om te bedenken voordat je een keuze gaat maken. Is het de stof, het niveau, de werkvormen, de klas, of iets heel anders?

Nee :’)

En hierboven,
Ja het is zeg maar de indeling van de opleiding, de klassen… Ik word echt buitengesloten en ik voel me er niet thuis. Ook heb ik veel moeite met de stof, ik heb nu al voor de 2e keer dus een toets net niet gehaald (5,1)… Dat allemaal bij elkaar, daar word ik echt niet blij van

Dit kun je het beste overleggen met je studieloopbaan begeleider, die kan je er het fijne van uitleggen èn je helpen de juiste keuze te maken. Heb je al overwogen dat HBO misschien te hoog gegrepen is?

Ja ik heb het er al vaak met haar over gehad. Ook krijg ik nu dinsdag een gesprek met de decaan en de schoolpsychologe.
Ik zelf denk dat het niet te hoog gegrepen is maar dat ik te weinig motivatie heb…

Hoi, ik ben laatst gestopt met mijn hbo-opleiding en heb daar een blogpost over geschreven, misschien heb je er wat aan! http://emmajosefien.blogspot.nl/2017/02/stoppen-met-mijn-opleiding.html