HBO Stage

Er zijn vast wel meerdere studenten die stage moeten lopen dit jaar. Wat mij opvalt is dat school ervan uitgaat dat je zelf een groot netwerk hebt om aan een stage te kunnen komen. Ik zelf moet dit jaar 12 weken stage gaan lopen voor de opleiding commerciële economie. Wat praktisch onmogelijk is omdat de meeste bedrijven stagiaires zoeken voor 4 á 5 maanden. :hammer:

Zijn er misschien mensen die ervaring/tips hebben met het zoeken van een relatief korte stage? (in de marketing/communicatie/sales branche)

En ben ik de enige die moeite heeft met het zoeken van een stage?

Ik weet niet in welke periode je stage moet lopen maar ik heb ‘extra’ stage gelopen in de zomervakantie omdat anders inderdaad geen bedrijf me wilde hebben.

Zou je bijvoorbeeld oud-studenten of leraren kunnen vragen voor opties? Misschien dat je toch de bedrijven kan benaderen (die liever mensen voor 4-5 maanden willen hebben), misschien dat ze je wel een kans willen geven?

Ik zie op indeed ook wat vacatures voor je staan. (zoek op; hbo stage commerciële economie)

Meeste scholen hebben een stagedatabase. Heb je daar al ingekeken?

Tóch blijven proberen. Laatste stageplaats waar ik zat wilde ook liever stagiaires voor langer maar mijn baas daar heeft uiteindelijk ook iemand voor 10 maanden aangekomen omdat ze een goede en gemotiveerde indruk maakte (en dat was ze uiteindelijk ook echt, ik heb met haar gewerkt).