HBO rechten iemand?

Hallo allemaal, ik ben van plan om volgend jaar hbo rechten te gaan doen, ik vind het heel interessant en het sprak me altijd al aan. Maar op internet lees ik over deze studie geen goede reacties.
Dus ik hoop dat er hier mensen die deze studie doen en willen zeggen wat ze ervan vinden.

thanks

-

Ja ik ben eerstejaars hbo rechten student dus kan je wel een Beetje helpen. Heb je specifieke dingen die je wilt weten?

Ik ben derdejaars in Utrecht, dus kan je er genoeg over vertellen. Persoonlijk ben ik heel blij met de studie en is het echt een goede keus geweest.

Oh wat leuk ! Ja, ik zou graag willen weten wat voor vakken je krijgt naast de rechtvakken. En misschien hebben jullie nog praktische informatie? Handige tips of dingen die ik echt over deze studie moet weten?

Ik ga (waarschijnlijk) volgend jaar de Hogere Juridische Opleiding doen, dat is ongeveer hetzelfde als HBO Rechten alleen dan breder. Ik maak me druk over het aantal economische vakken die je krijgt, is dat te doen?

.

Ik doe WO rechten dus misschien heb je hier niks aan maar ik vind het super leuk. :slightly_smiling_face: Het is heel veel lezen, dat zal het op het HBO ook wel zijn, maar ik vind het heel erg interessant om te weten hoe alles werkt en hoe de wetten in elkaar zitten.

Het is allemaal heel erg te vergelijken met je eigen leven, of met verhalen van mensen die je kent of met dingen uit het nieuws. Hierdoor wordt het heel tastbaar. Bij bijna alles wat je leert kun je je wel gewoon iets voorstellen zeg maar en ik denk dat dat bij andere studies veel minder is.

Dat lijkt mij ook zo fijn aan deze studie, dat je zelf voorbeelden kan bedenken uit je eigen leven en je omgeving.

Oh, ik heb nog een vraag !
Is het makkelijk om je propedeuse te halen? Want ik wil na deze opleiding ook graag naar de universiteit.