Over de vakken die je krijgt. In het eerste jaar, eerste blok leer je hoe je een wettenbundel moet gebruiken en krijg je een algemen inleiding van het recht. In de periodes daarna ga je steeds in op een bepaald rechtsgebied. Volgens mij krijg je Staats- en bestuursrecht in blok B. Maar ik vermoed dat dit per school verschilt. Naast elk vak over een rechtsgebied heb je een project, waarbij de praktijk in dat gebied naar voren komt. Ik had bijvoorbeeld bij bestuursrecht, dat we een bezwaarschrift moesten schrijven en pleiten bij de gemeente om iets gedaan te krijgen.
Wat ik je echt kan aanraden is meteen vanaf het begin aan de slag te gaan. Maak samenvattingen, doe je huiswerk. Dan hoef je nauwelijks meer wat te doen voor de tentamens. Heel veel stellen het uit en lopen dan vast. Ik zeg je ook meteen: niet veel halen in het eerste jaar hun propedeuse. Het is een moeilijke studie, maar nogmaals: zolang je alles bijhoudt, is het prima te doen.
Over het doorstuderen naar de universiteit kan ik je niet veel vertellen. Het wordt niet aangeraden om na het behalen van je P dit te doen, aangezien 95% dit niet redt. De betere route is eerst je bachelor op het HBO halen en dan de overstap maken.
Ik kan je de studie echt aanraden, maar het is natuurlijk maar net of jij dit wel. Succes!