hbo-rechten (en later uni) ,toerisme of facility management?

De titel zegt het al hbo rechten of facility management, ik moet binnekort echt gaan kiezen, maar ben nu met mijn zoveelste studiekeuze test bezig en weet het nog niet.

Heeft iemand ervaring met deze studies of misschien nog iets anders wat er dicht bij ligt. Ben vooral benieuwd of er iemand is hbo-rechten en later de universiteit heeft gedaan en of dit te doen is of niet!
Liefs

Ik studeer facility management… ga al richting mn afstuderen. Wat wil je weten? :slightly_smiling_face:

Ik heb eerst een HBO studie gedaan en nu doe ik een Universitaire studie.

Je moet er rekening mee houden dat het echt een hele grote overgang is, en dat dat jaar HBO er op zich niet voor zorgt dat je de universiteit ineens aan kan. (Zelfs niet als je het op de Havo heel makkelijk had.)

Ik zou het persoonlijk alleen doen als je met bijvoorbeeld je citoscore ook VWO had kunnen gaan doen en heel erg gemotiveerd bent. Je zult namelijk vrijwel altijd harder moeten werken dan andere mensen die dezelfde universitaire studie doen. Rechten is vooral veel uit je hoofd leren. (In tegenstelling tot bijvoorbeeld Wiskunde waarbij je veel moet begrijpen en oefenen.)

Ook moet je er rekening mee houden dat als je je HBO propedeuse in 1 jaar doet en je daarna een universitaire studie gaat doen je geen jaar uitloop meer mag hebben. (Mensen die van het VWO komen bijvoorbeeld mogen bij een 3 jarige universitaire studie 1 jaar uitlopen en daarna krijgen ze pas een boete van 3000 euro. Jij krijgt die al als je er langer dan 3 jaar over doet omdat je al een jaar gestudeerd hebt.)

Ik doe international facility management, eerste jaars en ga volgend jaar hospitality in business (onderdeel van FM) doen. Wil eventueel wel wat vraagjes beantwoorden (; Moet je me maar even noten