HBO Propedeuse

Goedenavond!

Ik wil graag volgend schooljaar mijn P halen. Ik heb al een beetje op internet gezocht wat nou de makkelijke HBO studies zijn zodat je makkelijk je P kan halen. Maar echt verder kwam ik niet, weet 1 van jullie misschien welk studie erg makkelijk is om je P te halen? En ja, ik weet dat er extra eisen zijn van HBO naar Uni! :slightly_smiling_face: Alvast Bedankt!

Als jij wil kijken of je de universiteit überhaupt aan kan dan zou ik niet expres een studie kiezen waarbij je makkelijk je P haalt. Kies gewoon een studie die je leuk vind en waar je wat aan hebt voor jezelf. De overstap van Havo/HBO naar Universiteit is een stap die de meeste studenten niet halen dus als ik jou was zou ik eerst eens kijken hoe het HBO je afgaat.

oh oke, zo heb ik het nog niet eens bekeken! Bedankt!

Ik vind het apart dat je denkt dat het allemaal zo makkelijk gaat. ‘ff P halen en dan naar universiteit’. Ik denk dat jij nog flink je neus gaat stoten als je je beseft dat HBO nog niet eens zo makkelijk is, als je er zo tegenaan kijkt.

Er zijn geen ‘makkelijke’ studies, en als ik jou was zou ik een studie kiezen die aansluit bij wat je wil studeren op de uni.
Bovendien wanneer je eenmaal een ‘makkelijke’ studie gevonden hebt die je eigenlijk totaal niet ligt dan kan t nog wel eens moeilijk gaan worden toch?

Hoi! Ik heb ook het plan om via mijn HBO propedeuse naar de universiteit te gaan, maar ik heb zeg maar gekozen voor een HBO studie die aansluit (nouja, wat er in de buurt zit) en die ik dus ook leuk vind. Dus als ik het niet haal dat ik dan wel op die HBO studie blijf. Ik neem aan dat jij ook al een studie hebt gevonden op de universiteit die je wilt doen? Wat dan?

Een studie is het gemakkelijkst als je het leuk vindt om te doen.
Dus je kunt wel een studie kiezen die bekend staat als gemakkelijk, maar als jij er geen bal aan vindt, wordt het pittig om een jaar lang je best te doen met de lessen en toetsen, hoe graag je ook je P wil halen.
Kies gewoon iets wat je interessant vindt en waar je iets aan hebt voor je universitaire studie. Dus geen kunstacademie als je bedrijfskunde aan de uni wil doen ofzo.

Oh wow je denkt er echt veeeel te simpel over, nee meis zo gaat het er echt niet aan toe! Je onderschat dat eerste jaartje enorm. Uit mijn klas hadden iets van 8 van de 20 mensen hun propedeuse gehaald, dus mijn propedeuse uitreiking was ook heeel klein.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een studie die je heel erg interesseert in de hoop dat je de vakken ook gemakkelijk kunt halen omdat je het leuk vind.

En verder de laatste tip: verdiep je hier veel en veel beter in, praat erover met mensen. Zoek uit wat je precies wilt, want zoals ik het nu lees denk je dat het makkelijk te doen is.

Zo werkt dat inderdaad niet. Probeer eerst überhaupt je P maar eens te halen. Er waren er bij mij maar 2 die deze in 1x gehaald hadden in het eerste jaar.
Sowieso is het belachelijk om maar een ‘makkelijke en snelle’ studie te doen. Je verspilt niet alleen tijd maar ook geld aan iets wat je helemaal niet leuk vind.

Hey,ja dat klopt! Aan de universiteit wil ik Gezondheid en Maatschappij gaan doen en ik dacht aan de HBO opleiding SPH

hee ik wil sociologie doen! lijkt toch wel een beetje op elkaar, je hebt nu ook nog maar 4 daagjes he haha, SPH is volgensmij heeeeeeeel veel vaardigheden en praten enzo

Hbo SPH is best zwaar maar zoals hier al gezegd wordt. Alles is zwaar.
Je zegt dat je volgend jaar je P wil halen. Heb je je al ingeschreven want dat moet voor 1 mei hea!