HBO pedagogiek?

Hallo allemaal, ik ben eigenlijk niet zo van het zelf topics aanmaken maar ik heb even advies nodig :stuck_out_tongue: mocht je mij herkennen, of je denkt dat je weet wie ik ben comment aub niet mijn echte naam hieronder hahaha ik wil graag anoniem blijven dank u

Ik ben 17 jaar oud en ik doe op dit moment de opleiding pedagogisch medewerker MBO niveau 4. Hiervoor heb ik een VMBO-kader diploma behaald met mooie cijfers, vandaar dat ik voor niveau 4 gekozen heb en dit gaat tot nu toe erg goed.

Ik heb dyscalculie en heb hierdoor altijd veel moeite gehad met rekenen. Qua Nederlands, Engels en de rest waarvoor je begrijpend moet kunnen lezen haalde ik altijd havo niveau, maar ik heb dus kader gedaan grotendeels vanwege dyscalculie.

Nu wil ik heel graag na deze opleiding naar de studie HBO pedagogiek. Zoals ik al zei ben ik goed in begrijpend lezen/verslagen maken etc. Maar zou dit te hoog gegrepen zijn? Ik twijfel heel erg of het niet allemaal te moeilijk wordt… moet je veel rekenen voor deze studie? En wat word er van je verwacht op het HBO?

Iemand advies? Dankjewel

Ik doe zelf een hele andere opleiding op het Hbo, dus over pedagogiek kan ik je niet echt wat vertellen. Alleen lijkt het mij geen opleiding waar je veel voor zal moeten rekenen, omdat de opleiding zich focust op het begeleiden, ondersteunen, etc.

Hbo is van zichzelf best theoretisch. Je zal dus waarschijnlijk veel bezig zijn met theoretische stof. Aangezien je hiermee op havo-niveau zit denk ik dat je prima de hbo opleiding kunt gaan doen. Daarnaast heb je op het hbo een grote eigen verantwoordelijkheid en is er vaak ook ruimte om te werken aan je persoonlijke ontwikkeling. Zo ervaar ik het tenminste.

Ik zou er dus gewoon voor gaan, want denk dat je dat echt wel aan zou kunnen. Anders kun je wellicht nog opendagen / openavonden bezoeken om vragen te stellen over de opleiding en de vakken.