HBO pedagogiek of WO pedagogische wetenschappen?

Hoi! Ik zit nu in mijn laatste jaar VWO en ik twijfel heel erg tussen HBO en WO. Op open dagen / meeloopdagen hoor ik elke keer dat je na een universitaire studie vaak een beroep krijgt in ‘methodes ontwikkelen voor pedagogen’ en dat de ‘hbo-ers’ deze methodes dan gebruiken om de kinderen te helpen. Maar ik wil dus juist het contact met kinderen en behandelingen uitvoeren enzo. Nu was ik in Nijmegen en daar kwam naar mijn idee wel wat meer praktijk naar voren dan in bijvoorbeeld Groningen, maar natuurlijk niet zoals op HBO. Waar ik nu mee zit is dat ik het zonde vind van mijn 6 jaar VWO om nu HBO te gaan doen, ookal zal ik dan wel meer gemotiveerd zijn door goede cijfers en veel praktijk etc.

Ik weet het écht niet, heeft iemand van jullie ervaring met 1 van deze studies of heeft iemand hier ook uit gekozen?

Bedankt voor je tip! Ik heb op HBO al wel een meeloopdag gehad en dat vond ik echt superleuk. Is denk ik inderdaad een goed idee om dat ook op de universiteit een keer te doen!

Het is echt niet zonde! Het is zonde als je een universitaire opleiding gaat doen en dit niet leuk vind, je zit er immers wel de rest van de leven aan vast.
En inderdaad, wat 0bliviate hierboven zegt, ga een dagje meelopen op beide studies en kijk wat je leuker vind.
Succes!