Hbo opleiding

Hallo iedereen,
ik zit nu op het vwo en ik wil ook graag een vwo diploma halen. Maar mijn vraag was of er hbo+ opleidingen bestaan, dus net als bij een mbo+ opleiding, dan kan je een opleiding in 2 jaar doen. Als je een havo diploma hebt kan je een mbo+ opleiding doen.
Kan dat ook met een hbo opleiding als je vwo hebt?
Zou ik dan een hbo+ opleiding kunnen doen, als ik dat zou willen?

Waarom kijk je niet even op Google?

Dat verschilt per school en studie.

Ja dat bestaat voor sommige opleidingen. Google kan je daar vast verder bij helpen.
Waar je ook voor zou kunnen kiezen is een hbo opleiding met honours programma. Dan volg je extra vakken om het op die manier wat ‘moeilijker’ te maken.
Google is your friend :slightly_smiling_face:

Bedankt voor jullie reacties, maar ik kon op google (al voor ik dit topic maakte) niet echt iets geven wat antwoord gaf op mijn vraag. Maar ik zal nog maar eens goed kijken.

er zijn hbo-opleidingen die een verkort traject hebben (vier jaar in drie jaar), bijvoorbeeld facility management (haagse hogeschool) en pedagogiek (hogeschool rotterdam). Maar dat hangt af van de school, sommigen bieden het wel aan en anderen niet.

Je kunt dus beter eerst kijken welke opleiding je wilt gaan doen en dan kijken of ze die ergens verkort aanbieden.

In Rotterdam heb ik ze sowieso gezien, maar het ligt er aan welke richting je op wilt.

Bij mijn eigen opleiding kon je dan meteen in het tweee jaar instromen. Echter doen de meeste dit niet, want als je het eerste jaar mist, mis je toch wel veel voorkennis.

Ja, bij veel HBO opleidingen kun je dan in 3 jaar gaan afronden ipv 4. Maar het eerste jaar is wel erg nuttig.