HBO-opleiding zonder wiskunde en economie

Hi,

Ik zit momenteel in 5 havo. Ik doe C&M, maar dan zonder economie en wiskunde. Ik heb dit pakket gekozen, omdat ik eerst een kunstopleiding wilde doen, alleen aan het einde van 4 havo heb ik me toch bedacht…het is de opleiding Toerisme geworden, maar daar moet ik een toelatingstoets economie voor doen. Ik heb natuurlijk wel een plan b nodig, want als ik die toets niet haal, heb ik een probleem. Ik heb naar wat andere opleidingen gekeken en voor veel moet je wiskunde of economie in je pakket hebben. Mijn vraag is nu of jullie leuke opleidingen weten zonder wiskunde of economie? De opleiding Media & Entertainment Management sprak mij erg aan, maar ik hoorde dat het heel moeilijk is om na die opleiding een baan te vinden. Verder zou het me erg leuk lijken om iets met talen te gaan doen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :slightly_smiling_face:

Voor de meeste ‘sociale’ opleidingen heb je ook geen wiskunde of economie nodig.

Voor heel veel opleidingen heb je geen toelatingstoets hoor. Ik studeer bedrijfskunde MER en kom van vmbo (dus ik heb ontzettend slecht economie en wiskunde gehad) en bij mij ging het ook gewoon goed.

Bedrijfskunde MER heb ik zelf een half jaar gedaan zonder wiskunde als voorkennis (wel economie), maar ik ben gestopt omdat ik het te economisch vond. Ik studeer nu maatschappelijk werk en dienstverlening en dat is 100% wiskunde vrij :upside_down_face: . Het is wel een opleiding die je op ander gebied weer moet liggen, maar dat heb je bij iedere opleiding.