HBO opleiding voor Criminologie

Hiiii there,

Ik heb een dingetje waar ik graag wat tips of iets op kan gebruiken :grinning:

Ik zit nu in havo 5, en ik wil heel graag Criminologie op de universiteit gaan studeren (is helaas geen HBO opleiding van :frowning_face:…)
Nu is het dus eerst de bedoeling om voor een HBO opleiding mijn P te halen, zodat ik door kan stromen naar de uni. Nu is het alleen nog de vraag welke opleiding ik het beste kan doen. Ik heb zelf al rondgezocht natuurlijk maar meer meningen en tips zijn altijd fijn. Dussssss: welke HBO opleiding bereidt mij het beste voor op Criminologie?

Thanks a lottt

:slightly_smiling_face:

Forensic science misschien? http://m.girlscene.nl/post/11555/toffe_opleiding_forensic_sciences Is wel meer gericht op het hele biologische/laborant aspect.

Ik zou trouwens wel eerst uitzoeken of alleen je P daadwerkelijk genoeg is om aan de opleiding te kunnen beginnen. En in je eerste jaar je P halen is natuurlijk geen garantie. Dat valt soms nog wel tegen.

Ja, bij steeds meer opleidingen voldoet alleen je P niet maar bij Criminologie wel.

Forensisch onderzoek volgens mij. Moet je alleen wel een natuur profiel hebben met natuurkunde.

Met Criminologie krijg je toch eigenlijk niet echt natuurkundige/scheikundige vakken? (geloof ik…toch?) Bij mijn weten is Criminologie meer een combi tussen recht, psychologie en sociologie (en onderzoek doen). Dus als je de studie Criminologie leuk lijkt, zou je bijv je HBO P in Rechten kunnen halen. Lijkt je het leuk om meer scheikundig/natuurkundig in de weer te zijn, denk ik niet dat Criminologie de juiste studie voor je is. Die kennis zal allicht nuttig zijn, maar is bij mijn weten zeker niet de focus in de studie Criminologie. (zoals ik al zei; dat geloooof ik, zou leuk zijn als ff iemand reageert die de studie daadwerkelijk doet!(: )

En je zou ook de unie kunnen mailen over welke HBO P geschikt zou zijn om zo’n toelatingsbesluit tot de loting te krijgen(: Ik zou ook vooral in het achterhoofd houden dat er een kans is dat je wordt uitgeloot en het wel fijn zou zijn als je je HBO studie ook enigszins leuk vind. (Dat je de studie niet alléén volgt om toelating tot Criminologie te krijgen.)