hbo opleiding politiekunde

Hallo,
Ik kon geen ander topic hier van vinden.
Maar ik heb een aantal vragen over deze opleiding
Klopt het dat het alleen in Apeldoorn kan?
Kun je ook op de opleiding komen als je een heel andere vooropleiding hebt van MBO.
Is er iemand die deze opleiding doet of heeft gedaan?
Is het meer praktijk of theorie?
Ga je ook stage lopen?
Is het een hele pittige opleiding?
Ik ben ook benieuwd naar gewoon meningen over de opleiding of het werk want ik denk eraan om misschien deze opleiding te gaan volgen

Het kan idd alleen in Apeldoorn. Het duurt 4 jaar, je kan er met een havo of willekeurig mbo-4 diploma op komen. Wel willen ze mensen die meer levenservaring hebben en al iets ouder zijn (zeiden ze op de info-avond). Verder solliciteren er mensen die al een hbo of wo studie hebben afgerond, die mensen worden vaak sneller aangenomen.

Politiekunde is 80% kantoor en 20% straat. Hoofdagent is 80% straat 20% kantoor. Je heb eerst 7/9 maanden school en dan evenlang weer stage telkens. Er zijn bijna geen vacatures door re-organisering binnen de politie, ikzelf heb een jaar gewacht (verspilde tijd), en er komen de komende tijd helaas niet veel vacatures.

Is er verschil in opleiding voor politie kunde en hoofdagent want mij lijkt op straat 10 x mooier.

^Ja, hoofdagent is een MBO-opleiding, Politiekundige is zoals je zelf al zei een HBO-opleiding.
Heb je al op www.kombijdepolitie.nl gekeken? Daar staat veel informatie op over beide functies! :slightly_smiling_face:

Ik weet niet of je het gezien hebt, maar voor Oost-Nederland hebben ze weer openstaande vacatures voor Politiekundige!