Hbo opleiding Huidtherapie Utrecht of Den haag

Hoi meiden!

Ten eerste, ik hoop dat hier niet nog een topic open van was, maar ik kon het niet vinden.

Ik zit nu in havo 5, en ik wil aankomend jaar de opleiding huidtherapie gaan doen als ik de decentrale selectie ga doen.
Je hebt twee locaties: Utrecht & Den haag
Tot nu toe heeft mijn voorkeur Utrecht omdat je daar veel praktijkervaring hebt, al vanaf het 1e jaar
En in Den haag is je eerste praktijkervaring pas in het 3e jaar.
Alleen het nadeel is dat Utrecht voor mij 4 uur op een dag reizen is.

Nu mijn vraag, zijn hier mensen die zowel op huidtherapie utrecht/denhaag zitten en hoe ervaren jullie de opleiding?

• Hoe zwaar is het?
  • Hoe is de decentrale selectie?
  • Wat vinden jullie van het verschil tussen utrecht/denhaag
  • Reizen jullie veel?

Ik zou graag op kamers willen, maar dit is echt niet haalbaar qua kosten, dan zou namelijk ook het probleem van reistijden niet hebben.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :wink:

Ik heb totaal geen ervaring met die studie maar ik zal je inschrijven bij allebei. Als het een decentrale selectie is heb je de kans niet aangenomen te worden. Je kan je dus beter bij allebei inschrijven, stel je mag bij allebei komen dan zal ik naar Den Haag gaan. Je gaat je denk echt ergeren aan de reistijd.

Ja ik ga bij allebei inschrijven!
Alleen doordat in Utrecht veel praktijk is, is dat wel heel aantrekkelijk. Omdat het wel een praktijkberoep is! :slightly_smiling_face: Maar ben inderdaad ook bang dat de reistijd mij teveel wordt.
Bedankt voor je reactie,

Tsja, de reistijd zegt het eigenlijk al. Dat gaat uiteindelijk ten koste van je studie, ook al denk je misschien in het begin dat je in de trein kan leren. Op de VU adviseren ze studenten die >1 uur reistijd hebben al voor een andere universiteit te kiezen of om in de buurt te komen wonen…
Zelf studeer ik aan de EUR en alle studenten uit Drenthe, Overijssel etc. zijn afgevallen omdat de reistijd zorgde voor slechte studieresultaten.

Daarnaast moet je ook denken aan dat je bij tentamens echt op tijd moet komen. En als je uren moet reizen heb je meer kans op uitval van het OV. Dan moet je met een hele dure taxi gaan, zelf met de auto (als je een rijbewijs hebt en je ouders een auto die je mag lenen) of uren omreizen en hopen dat je niet nog meer vertraging oploopt.

Wel jammer dat Den Haag en Utrecht zo verschillen van elkaar, ik begrijp helemaal waarom je het liefst naar Utrecht zou gaan.

ik ben aan het twijfelen of ik deze studie ga doen dus dit hou ik even in de gaten!

up

Oid topic, slotje