HBO Logopedie

Ik ga aankomend schooljaar met deze studie beginnen en ik vroeg me af of er nog meer mensen deze opleiding (gaan) doen.

Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe een schoolweek er ongeveer uitziet en of het veel zelfstudie is enzo.
Dan ik me daar alvast een beetje op voorbereiden, haha.

Hallo,

Een vriendin van mij doet deze studie en het is best pittig. 90 % van de studenten hebben zelf ook logopedie nodig om hun spraak wat bij te spijkeren. Verder veel groepswerk. Xx

Het schijnt dat een groot deel van het eerste jaar bestaat uit leren praten (jijzelf dan) :stuck_out_tongue: Verder weet ik er niks over haha, maar ben je niet naar open dagen of meeloopdagen ofzo geweest?

Ik studeer logopedie aan de HU, ik ga na de vakantie alweer naar het tweede jaar. :slightly_smiling_face:

Ik weet niet waar je gaat studeren, maar ik kan je in ieder geval alles over de gang van zaken in Utrecht vertellen. :wink:

@ Dreamcatcher en Lindsay: nee, dat klopt niet. :wink: In het eerste jaar doe je vooral veel basiskennis op van alle gebieden (taal, stem, spraak, gehoor, mondfuncties), je bent zelf nog niet al te veel bezig met je eigen stem en spraak. Natuurlijk moeten die wel op een bepaald niveau zijn, maar vanaf het tweede jaar ga je pas echt aan jezelf werken.

ik ga het dit jaar ook doen en volg nu een paar lessen logopedie om de puntjes op de ï te zetten (of op de tong-r) :’)

Ha, de fijne tongpunt-r… Die heb ik mezelf ook aan moeten leren na de screening. Maar ik heb er nog helemaal niks mee hoeven doen. :stuck_out_tongue:

Grappig, want ik hoorde van een meisje die ook logopedie doet dat dat wel zo is :stuck_out_tongue:

Haha oké, dan zal zij dat in een andere plaats doen als ik. :slightly_smiling_face:

Thanks voor de reacties!
Ik ga naar Groningen toe (:

Ik kan je natuurlijk wel mijn ervaringen met de studie vertellen, ook al studeer ik in Utrecht. De basiskennis die je opdoet, zal grotendeels wel hetzelfde zijn.