HBO leren

Hallo, iedereen!
Ik heb een vraag… Ik zit nu in mijn eerste jaar van het HBO. Ik studeer
Personeel en Arbeid. Maar ik vind alles nog steeds wennen. En dan bedoel
ik vooral de manier van toetsen enzo. Ik merk ook dat ik het
heel verleideijk vind om gewoon heel lang niks te doen, en je op het eind dan kapot te stressen.
(slecht ik weet het).
Maar mijn vraag is dus; Hoe leren jullie voor toetsen, en hoe lang van te voren beginnen jullie?
Alvast bedankt
xx

Ik begin ongeveer 2/3 weken van tevoren met het maken van samenvattingen. Ik schrijf deze, want dan onthoud ik het beter.
Daarna ga ik dit gewoon leren en toepasbaar maken.
Dus ik ga nadenken over wat voor soort vragen ze gaan stellen.
Ik leer altijd met muziek, want anders word ik afgeleid door andere geluiden.
Dit werkt voor mij het beste (:.
Je moet jezelf er echt toe zetten en je kunt je zelf natuurlijk belonen als je een goed punt hebt gehaald of de toets hebt gehaald!

Oke dankjewel voor je reactie!

up

up!

Heb hetzelfde probleem, kom van het mbo dus is echt wennen! Ik blijf hier mee kijken:)

Ik zit op de uni maar dat zal vast niet veel uitmaken. Voor mij werkt het 't best als ik ten eerste daadwerkelijk naar de hoorcolleges ga, dan sla ik al zoveel meer op. Helaas gaat dit nogal vaak verkeerd haha. En voor toetsen vat ik alles samen, het liefst met de hand (ligt er wel een beetje aan hoeveel tekst het is enz.) en dan heb ik het voor mezelf eigenlijk al wel geleerd. Daarna neem ik het nog een paar keer door, en dan ken ik het vaak wel.
Wat betreft het lang van te voren beginnen: dat doe ik niet, ik ben echt iemand die tegen de deadline werkt. dat werkt voor mij het beste, een week ervoor heb ik de concentratie er niet voor en neem ik toch niets op. Dat is puur persoonlijk natuurlijk, je moet voor jezelf een beetje kijken wat het beste werkt.