HBO kraamzorg

Hallo,

Ik ben een meisje van 19 en ik weet al een tijdje niet wat ik wil doen. Ik heb mijn diploma detailhandel niveau 3 gehaald maar ik wil sowieso niet in de detailhandel blijven zitten. Ik heb afgelopen maanden gezocht naar opleidingen in de economische branche. Ik heb mij aangemeld voor de opleiding Junior Account Manager niveau4. Deze opleiding kan ik in 2 jaar halen (als ik goed mijn best doe natuurlijk)
Mijn mentor heeft me wel eens verteld dat ze me meer voor iets in de zorg vind. Ook is het zo dat mijn rekenen en economische vaardigheden niet heel goed zijn, ik ben beter in talen, etc. Daar dacht ik eigenlijk pas later aan…

Ik zag laatst op Facebook van een meisje dat ze een opleiding deed in de Kraamzorg op MBO niveau. Nou lijkt dit mij ook echt wel leuk. Ik denk dat zo iets beter dan mij past dan iets commercieels of economisch. Ik ben van plan om toch Junior Account Manager (hopelijk) in 2 jaar te halen en dan een HBO opleiding te vinden in de kraamzorg, maar dit heb ik nog niet gevonden op internet (misschien zoek ik niet goed).

Nu vraag ik me af wie van jullie een HBO opleiding in de kraamzorg doet. Het liefst studenten van de HAN (Hogeschool Arnhem Nijmegen) omdat ik daar dan ook heen zal gaan. En meiden die zo’n opleiding doen, kunnen jullie wat meer over vertellen?

Als je op de site van de HAN had gekeken, had je gezien dat ze helemaal geen opleiding kraamzorg hebben, wel verpleegkunde. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of daar wel een HBO opleiding van is? Je zou eventueel naar verloskunde kunnen kijken als je per se HBO wilt gaan doen.

Nog nooit van gehoord, dat is toch gewoon verloskunde?