HBO: Hogere hotelschool

In juni ben ik geslaagd voor de havo. Na een jaartje geen school (gestopt met communicatie), ben ik nu toch echt bezig met mijn studie keuze.

Ik ben sinds 1,5 jaar als serveerster (bijbaantje). Nu zat ik te denken aan de hogere hotelschool, maar ik ben bang dat je dan altijd, en ookal klinkt dit misschien een beetje dom, serveerster zal blijven.

Vraag me echt af als je met een diploma van een hogere hotelschool bijvoobeeld later manager word van een hotel. Want ik zou ook weer niet mijn hele leven in het horeca wereldje willen blijven, omdat je toch vaak moet werken wanneer andere mensen vrij zijn. Het werk zelf vind ik wel heel leuk!

Doet iemand hier de hogere hotelschool? En kan iemand mij er wat over vertellen?

liefs!

Ik denk dat je ontzettend veel kunt met hogere hotelschool! het is niet voor niets HBO, dus ik neem aan dat zeker weten wel een manager kunt worden!
Of je moet de opleiding Management doen, dan kun je zeker manager worden
Maar ik zou zeggen, laat je goed informeren, ga open dagen langs, of draai een dagje mee met de opleiding! en vraag idd andere studenten!

Volgens mij leer je hoe je een eigen hospitality bedrijfje runt en hoe je je gasten tevreden houdt. Tenminste, dat heb ik opgemaakt uit de proefstudeerdag bij de TIO (Hotel- en Eventmanagement) :slightly_smiling_face:

hihihihi. Ik doe die opleiding niet om de rest van m’n leven serveerster te blijven, eerlijk gezegd :"D

Je wordt opgeleid voor manager, hoe je een zaak moet runnen, hoe je omgaat met gasten, daarbij krijg je met praktijk wél bedienen en koken, maar dan vooral omdat je moet weten hoe alles in elkaar zit en hoe je dat beter kunt doen.
Je kunt het horeca/hotel of bedrijfsleven ingaan dan (: Of juist nog de toerisme kant, zeer breed.

Ik wilde zelf eerst ook de hogere hotelschool gaan doen, maar ik doe het niet omdat ik bang ben dat je inderdaad te veel vast blijft zitten aan dat soort werk. Ik ken een aantal mensen die de hogere hotelschool hebben gedaan, 1 daarvan is zelfs stewardess geworden… En een ander werkt in een restaurant als bediening, en niet eens als leiding gevende… Al lijkt de opleiding zelf me echt super leuk, heb ik het gevoel dat je er toch niet erg ver mee komt.

@ ICExCOLD ik hoorde bij mij op school dat bij de hotelschool ook heel erg wordt gelet op je competenties?